Przyjęło się mówić: „źle mi działają przerzutki”. W ten sposób całą winę zrzucamy na niewinny mechanizm. Pogorszenie się jakości pracy przerzutek następuje stopniowo i w ogóle nie zależy od mechanizmów (przerzutek, czy manetek)! Trudno też wychwycić moment, kiedy należałoby coś z tym fantem począć, dlatego my zalecamy kilkukrotną wymianę w ciągu sezonu, posiłkując się kalendarzem lub bezpośrednio po wyjątkowych przygodach terenowych, wyścigach itp. To najprostszy i najtańszy sposób wpływa na zdecydowaną poprawę działania roweru. Ponieważ nie jest to praca zbyt wymagająca ani pracochłonna, stanowczo zalecamy samodzielne jej wykonanie. Procedury są banalnie proste i zawierają się praktycznie w dwóch zdaniach, dlatego przygotowaliśmy obszerne vademecum dotyczące przeróżnych manetek. POTRZEBNE NARZĘDZIA: kombinerki, klucze imbusowe nr 3, 4 i 5 lub klucz plaski nr 9, (zależne od modelu przerzutki), obcinaczka do pancerzy, śrubokręty „krzyżakowe”: mały i duży oraz ewentualnie mały płaski. POTRZEBNE CZĘŚCI:linki, pancerze, końcówki pancerzy, końcówki linek.

Po pełen artykuł zapraszamy do papierowego wydania bikeBoard 4/2013 (gdzie kupić)

Dodano: 2013-04-18

Autor: Tekst: Artur Stefańczyk

Tagi: przerzutka

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Look 795 Aerolight
B'TWIN Ultra 940 CF
3T Exploro Team
Fuji Jari 1.3
Mondraker Podium Carbon R
Orbea Alma M-Pro
Scott Scale RC 700 Pro