Przyjęło się mówić: „źle mi działają przerzutki”. W ten sposób całą winę zrzucamy na niewinny mechanizm. Pogorszenie się jakości pracy przerzutek następuje stopniowo i w ogóle nie zależy od mechanizmów (przerzutek, czy manetek)! Trudno też wychwycić moment, kiedy należałoby coś z tym fantem począć, dlatego my zalecamy kilkukrotną wymianę w ciągu sezonu, posiłkując się kalendarzem lub bezpośrednio po wyjątkowych przygodach terenowych, wyścigach itp. To najprostszy i najtańszy sposób wpływa na zdecydowaną poprawę działania roweru. Ponieważ nie jest to praca zbyt wymagająca ani pracochłonna, stanowczo zalecamy samodzielne jej wykonanie. Procedury są banalnie proste i zawierają się praktycznie w dwóch zdaniach, dlatego przygotowaliśmy obszerne vademecum dotyczące przeróżnych manetek. POTRZEBNE NARZĘDZIA: kombinerki, klucze imbusowe nr 3, 4 i 5 lub klucz plaski nr 9, (zależne od modelu przerzutki), obcinaczka do pancerzy, śrubokręty „krzyżakowe”: mały i duży oraz ewentualnie mały płaski. POTRZEBNE CZĘŚCI:linki, pancerze, końcówki pancerzy, końcówki linek.

Po pełen artykuł zapraszamy do papierowego wydania bikeBoard 4/2013 (gdzie kupić)

Dodano: 2013-04-18

Autor: Tekst: Artur Stefańczyk

Tagi: przerzutka

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

29” z dużym skokiem

e-Bike

Yeti SB5.5 Carbon
Specialized Epic – Generacja Z
KTM Myroon 29 Master
GT Zaskar Carbon 29 Expert
Whyte T130C Works
Giant Reign 2 LTD
Trek Powerfly FS