Nie ma nic gorszego niż zabrać się do regulacji czy naprawy z młotkiem, wygiętym śrubokrętem albo połamanym i startym zestawem kluczy pamiętającym czasy pierwszego roweru Wigry. Nawet najdrobniejsza regulacja wymaga fachowych narzędzi. Obecnie nie są one tak horrendalnie drogie. Po uzupełnieniu zestawu narzędzi wystarczy odrobina wiedzy i zdrowy rozsądek. Serwisowaniem można zająć się samemu. Bo nie święci garnki lepią.

Co powinien zawierać domowy warsztat świadomego rowerzysty?
Zanim pobiegniesz do sklepu, przyjrzyj się dokładnie swojemu rowerowi. Koniecznie sprawdź jakich kluczy i narzędzi wymaga obsługa Twojego bika. Zastanów się, które z narzędzi przez nas proponowanych będą potrzebne, a które nie. Być może zajdzie potrzeba nabycia jakichś kluczy, których nie pokazaliśmy (wszystko zależy od roweru i jego wyposażenia).
W zależności od stopnia wtajemniczenia użytkowników proponujemy trzy zestawy. Bo jeśli ktoś nie ma ochoty organizować w mieszkaniu profesjonalnego warsztatu, nie potrzebuje skomplikowanych narzędzi, a jedynie prosty i naprawdę niedrogi zestaw podstawowych kluczy.

Niezbędne minimum narzędzi
Dla osób, co tylko podciągają linki oraz dokręcają niesforne śrubki, które same się odkręciły. Ewentualnie poprawiają położenie klamek, siodełka, a z bardziej skomplikowanymi problemami jadą do kolegi lub serwisu:
· pompka do odpowiednich zaworów;
· olej do łańcucha;
· porządny klucz wielofunkcyjny, zawierający podstawowe imbusy;
· klucze płaskie (obecnie to już wielka rzadkość, więc warto sprawdzić, czy Twój rower takowych wymaga);
· łyżki do opon;
· skuwacz do łańcucha;
· sprzęt do czyszczenia, czyli wiadro, gąbka, szmaty, szczotki oraz podstawowa chemia.

Zestaw dla tych co smarują i konserwują
Zestaw "niezbędne minimum" poszerzony o kilka innych przydatnych narzędzi. Skierowany jest do rowerzystów samodzielnie konserwujących swój rower i wymieniających w nim części:
· zestaw porządnych - oddzielnych kluczy imbusowych;
· odpowiedni do pakietu ściągacz do korb;
· klucz do pakietu (właściwy dla odpowiedniego typu);
· specjalny płaski klucz 15 mm do pedałów;
· klucz do kasety + bat (ewentualnie klucz do wolnobiegu);
· płaskie klucze do rozbierania piast 13/14 i 15/17 mm (dla piast rozbieralnych);
· klucz do szprych (właściwego rozmiaru);
· imbus 10 mm (do rozbierania bębenka);
· klucze torx 20 lub 25 (dla posiadaczy odpowiednich tarczówek, zależnie od posiadanego modelu);
· klucze płaskie do sterów skręcanych 32, 36 mm (w erze a-headsetów to już prawdziwa rzadkość, ale...);
· obcinaczka do pancerzy i linek;
· młotek i kombinerki;
· pompka stacjonarna;
· smary i oleje.

Dodano: 2006-11-23

Autor: bikeBoard

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach