Sprawdziliśmy jak bardzo różni się powierzchnia styku opon w zależności od rozmiaru. Diagramy na zdjęciach opon pokazują różnice w wielkości powierzchni styku poszczególnych opon, a szczegółowe dane przedstawiliśmy w tabeli poniżej. Oprócz tego warto przekonać się jak mało różnią się średnicą opony WTB Trailblazer 27,5x2,8’’ od zwykłych 29’’ oraz 29+ w porównaniu do opony fatbike 26x4,6’’. Rozmiary koniecznie należy skonfrontować z ciężarem poszczególnych modeli.


Co to jest 29+
Koło z obręczą 29” (622 mm), na którą nawlekane są opony o szerokości 3”. Opony tej objętości mają dużą powierzchnię styku z podłożem, dzięki czemu uzyskują znakomitą przyczepność. Obszerna opona gwarantuje także niespotykany potencjał amortyzacyjny, pozwalając zapomnieć o teleskopowej amortyzacji. Ponieważ zewnętrzna średnica koła 29+ jest większa niż twentyninera, niezbędne są specjalnie budowane ramy i widelce, ponieważ w dotychczas produkowanych opony tej wielkości się nie mieszczą. Opony projektowane są do obręczy o szerokości osadzenia rantów od 25 do 50 mm.


Co to jest 27+
Koło z oponą o szerokości powyżej 2,8” przeznaczone do mocowania na obręczy 650b/27,5” (589 mm). Objętość skorelowano ze standardami szerokości większości ram 29”. Pozwala to włożyć opony o znacznie większej objętości do standardowych ram i widelców 29” dla uzyskania znacznie większej wyporności, lepszej amortyzacji nierówności itp.

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 11-12/2015 (gdzie kupić)

Dodano: 2015-05-14

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki

Tagi: koła, opony, +

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

29” z dużym skokiem

e-Bike

Yeti SB5.5 Carbon
Specialized Epic – Generacja Z
KTM Myroon 29 Master
GT Zaskar Carbon 29 Expert
Whyte T130C Works
Giant Reign 2 LTD
Trek Powerfly FS