1. Popuść śrubę mocującą hamulec do ramy (widelca).

2. Sprawdź stan klocków - patrz "Przygotowanie klocków".

3. Przykręć delikatnie klocki. Na razie bez większej dbałości o ich pozycję względem obręczy.

4. Pokrętło regulacyjne na ramieniu hamulca wkręć prawie do końca, zostawiając 3-4 mm gwintu, a zacisk zwiększający lub zmniejszający naciąg linki ustaw w pozycji zamkniętej - czyli w dół.

5. Załóż linkę. Zostaw 1-2 mm luzu i dokręć śrubę mocującą.

6. Naciśnij delikatnie na klamkę tak, aby klocki dotknęły obręczy.

7. Dokręć mocno szczęki hamulca do ramy (lub widelca).

8. Teraz możesz zająć się klockami. W pozycji z pkt. 6, ustaw klocki tak, aby nie obcierały o oponę i nie zsuwały się jednocześnie pod obręcz.
Teoria mówi o równoległym ustawieniu klocków względem obręczy. W praktyce możesz je zamocować podobnie jak w przypadku hamulców typu V lub Canti, czyli lekko ukośnie do wewnątrz - co zapobiegnie ewentualnym piskom. Niestety w tym przypadku numer z gumką nie sprawdza się, pozostaje karta kredytowa. Korekty musisz dokonać kluczem nastawnym, różnica w odległościach powinna być niewielka - ok. 1 mm.

9. Zaciśnij klamkę hamulca, sprawdź czy klocki jednocześnie dotknęły obręczy.

10. Użyj śrubki regulacyjnej na szczękach hamulca. Wkręcając, zwiększysz naprężenie w prawą stronę, odkręcając, hamulec przesunie się w lewo. Powtarzaj aż do uzyskania pełnej synchronizacji obu stron.

11. Unieś koło w powietrze i zakręć nim. Nasłuchuj czy nic nie obciera. Jeżeli obciera opona, wracasz do pkt. 8. Jeżeli obciera obręcz, sprawdź pkt. 9.

12. Jeżeli w dalszym ciągu obręcz obciera, konieczne będzie centrowanie koła.

13. Ustaw odpowiednią dla siebie odległość klocków od obręczy poprzez naciąg linki. Zwróć uwagę na zacisk pozwalający na zmianę tej odległości w czasie jazdy - w przypadku, gdy nasze koło się rozcentruje. Zrób tak, aby hamulec działał w obu pozycjach, zarówno otwartej - zacisk skierowany do góry, jak i w zamkniętej.

14. Sprawdź czy wszystkie śruby są dobrze dokręcone. Pozostaje już tylko jazda próbna.

15. Jeśli hamulce wciąż piszczą, wróć do pkt. 8 lub zastosuj specjalną gumę do czyszczenia obręczy produkowana przez Mavic. Jako gorszy zamiennik odtłuść obręcz benzyną ekstrakcyjną, a klocek delikatnie przetrzyj papierem ściernym.

Ustawianie szosowych dzwigni hamulców
Przepisowo ustawiona kierownica i klamki hamulcowe. Profesjonaliści dolny chwyt kierownicy ustawiają równolegle do podłoża.

Dodano: 2006-05-07

Autor: katalog bikeBoard 2006

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach