Zmęczenie, nawracające infekcje, katar, reakcje alergiczne, brak energii – to tylko niektóre z symptomów obniżonej odporności w zimie. Na szczęście można z nimi walczyć: treningiem i dietą.


O infekcje w okresie zimowym nietrudno. Wystarczy trening na świeżym powietrzu przy marznącej mżawce z kilkoma nieplanowanymi postojami i sprawa załatwiona, a raczej zdrowie. Nieodpowiednia, czyli niezbilansowana dieta również osłabia odporność organizmu. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu większych różnic temperatur pomiędzy rozgrzanym ciałem a warunkami zewnętrznymi, większą liczbą bakterii i wirusów bytujących w wilgotnym, zimnym powietrzu. Jednak przede wszystkim powodem jest słabsza odporność w tym okresie, której przyczyn upatrywać można (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 1-2/2017


Zobacz także:

Liposomalna witamina C

D3 - hormon czy witamina?

Czy kolarz powinien biegać?

Imbir - sposób na zmęczone mięśnie

Jajko wraca do łask!


Dodano: 2017-01-10

Autor: Tekst: Natalia Grzebisz

Tagi: trening

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1