Zmęczenie, nawracające infekcje, katar, reakcje alergiczne, brak energii – to tylko niektóre z symptomów obniżonej odporności w zimie. Na szczęście można z nimi walczyć: treningiem i dietą.


O infekcje w okresie zimowym nietrudno. Wystarczy trening na świeżym powietrzu przy marznącej mżawce z kilkoma nieplanowanymi postojami i sprawa załatwiona, a raczej zdrowie. Nieodpowiednia, czyli niezbilansowana dieta również osłabia odporność organizmu. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu większych różnic temperatur pomiędzy rozgrzanym ciałem a warunkami zewnętrznymi, większą liczbą bakterii i wirusów bytujących w wilgotnym, zimnym powietrzu. Jednak przede wszystkim powodem jest słabsza odporność w tym okresie, której przyczyn upatrywać można (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 1-2/2017


Zobacz także:

Liposomalna witamina C

D3 - hormon czy witamina?

Czy kolarz powinien biegać?

Imbir - sposób na zmęczone mięśnie

Jajko wraca do łask!


Dodano: 2017-01-10

Autor: Tekst: Natalia Grzebisz

Tagi: trening

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rasowe ścigacze za 11k
Orbea Avant M30 Team
Merida Scultura 5000 Disc
Cannondale 2018: Jekyll i Trigger
7 najczęstszych błędów w treningu amatorów
Kardiologiczne badania podstawowe
44 strony przygody!