i-Sport (www.i-sport.pl) to jedyna tego typu forma usługi sportowej w Polsce. Multi-dyscyplinowa platforma aktywnościowa i dietetyczna stworzona przez sportowców dla amatorów. Cała merytoryka treningowa układana przez olimpijczyków, mistrzów świata, i ich trenerów. To profesjonalny trener, dietetyk i asystent sportowy w jednej osobie.

Wiele osób coraz poważniej myśli o ściganiu i rywalizacji na wysokim poziomie. Ponieważ nie da się wypracować wysokiej formy wyłącznie w sezonie, rodzi się potrzeba trenowania zimą i wczesną wiosną. Radzimy, jak uniknąć zagrożeń i podpowiadamy sposoby na ich przełamanie.

Badania naukowe? Arkusz w excelu? A może czucie i wiara przemówi Do ciebie silniej niż mędrca szkiełko i oko? Jakby na to nie patrzeć, czegoś spróbować trzeba, bo sezon coraz bliżej. W treningu interwałowym naprzemiennie występują okresy o wyższej i niższej intensywności. Trening ten najczęściej jest kojarzony z wysiłkiem beztlenowym, czyli strefami tętna powyżej 85% HR max. Są również interwały, których założeniem jest nieprzekraczanie owych 85% HR max. Jakie korzyści dają interwały, jak powinny być przeprowadzane, kiedy włączyć je w plan treningowy i czy w ogóle warto?

Setki lat stracono na poszukiwanie kamienia filozoficznego, który miał zmieniać metale w szlachetne w złoto. a czy istnieje magiczna formuła, zmieniająca „zwykłych, szarych sportowców” w zwycięzców? warto się nad tym zastanowić.

Rozmawiamy o dużych kołach, Pucharze Świata i na wiele innych ciekawych tematów. Przeczytaj jak jak jeżdżą najlepsi!

Sierpień był dla mnie zawsze niełatwym miesiącem. Bo za mną już sporo kilometrów, ale do końca sezonu jeszcze kawałek drogi. A do tego trzeba pogodzić własną pasję z życiem rodzinnym, czyli wspólnym wyjazdem na wakacje.

Czy jazda ze znajomymi realizowana metodą „tempa szarpanego” ma cokolwiek wspólnego z treningiem? Wbrew pozorom ma i może być całkiem efektywnym elementem planu treningowego. Kluczem do sukcesu jest jej odpowiednie zaplanowanie.

Każdy z nas nieraz odczuwał nieznośne bóle pleców, rąk czy nóg, miał trudności z oddychaniem i utrzymaniem się na biku po przejechaniu 100km w ciężkim terenie, pokonaniu kilku łańcuchów górskich, zaliczeniu 20stu zjazdów ze Skrzycznego lub kilkugodzinnej sesji na podmiejskim dircie.

Powszechnie wiadomo, czym skończyłoby się budowanie wysokiej wieży na niepewnym gruncie - prędzej czy później, po dołożeniu kolejnego piętra, konstrukcja niechybnie runęła by z hukiem i to niekoniecznie z powodu trzęsienia ziemi! Tą budowlaną metaforą chcemy wejść w niewdzięczny temat fundamentów, podstaw naszej kondycji, jak wieża budowanej cegła po cegle, z założeniem ciągłego wzrostu. Dlaczego niewdzięczny?

Powoli kończy się okres zimowy i zbliżają się terminy pierwszych wyścigów. Do tej pory zajmowaliśmy się podstawą (czytaj fundamentem) naszej formy i absolutnie w żaden sposób nie możemy tego zaprzestać, z tym, że powinniśmy zmienić proporcje treningu, zwiększając ilość godzin intensywnych.

Żeby prowadzić systematyczny i skuteczny trening, niezbędna jest odpowiednia kontrola jego skutków. Temat jest trudny, a komplikacja procesów adaptacyjnych organizmu uniemożliwia stosowanie atrakcyjnej i przystępnej formy. Jednak jakość informacji, a zwłaszcza praktyczne wskazówki autora, czynią z tego tekstu jeden z najważniejszych tekstów o treningu.

Zastanawialiście się kiedyś, co tak naprawdę odróżnia amatora, nawet tego zaawansowanego, od profesjonalnego zawodnika? To jasne - dzieli ich przepaść.Ale z czego ona wynika? Obwód uda podobny, masa ciała podobna, procentowy udział tłuszczu w składzie ciała, również. Może to kwestia siły? Niekoniecznie, podczas przygotowań na siłowni operujecie podobnymi ciężarami. Może mityczne VO2 max jest na niskim poziomie?

Środek okresu startowego w pełni. Zastanawiasz się, co możesz jeszcze zrobić, aby poprawić swoją formę sportową? Pozostaje już tylko dopiąć wszystko na ostatni guzik! Niezastąpione w tym celu może okazać się bezpośrednie przygotowanie startowe (BPS).

Te porady skierowane są do osób początkujących - to znaczy tych, które właśnie w tym roku zaczęły jeździć lub do tych, które na fali ogromnej popularności roweru postanawiają coś w swoim życiu zmienić i zacząć w przyszłym sezonie startować w zawodach.

Jeżeli już podliczyłeś budżet na przyszły sezon rowerowy, to dziś musisz zastanowić się nad tym, co najdroższe: nad swoim czasem. Tak, czas to pieniądz, a trzeba w swoim tygodniowym rozkładzie zajęć znaleźć go w odpowiedniej ilości na trening. I tu nie ma zmiłuj - to muszą być sztywno określone dni i godziny. Zaległości nie da się nadrobić i dlatego cele trzeba ustalić tak, żeby czasu wystarczyło nawet w razie zdarzeń losowych. W treningu rowerowym ważna jest systematyczność (i wytrwałość). Treningu nie można odkładać, nie można przekładać - jeżeli czegoś nie poćwiczysz dziś, to jutro będziesz o to stratny i będziesz musiał zrobić dwa razy więcej.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Czy 2000 zł wystarczą? Test 10 modeli MTB

Projekt ścieżka

Geometria wyścigowa czy wytrzymałościowa?

Bianchi Oltre XR4 Super Record

Najtańsze gravelówki w Polsce