W zasadzie nie ma się nad czym zastanawiać. Droga skręca, Ty skręcasz. Banalna sprawa. Ale trochę teorii na temat czynności, którą wykonujesz odruchowo, może poprawić technikę pokonywania zakrętów.

Świat sprzętu rowerowego rządzi się bezwzględnymi prawami. Nowe rozwiązania technologiczne wypierają stare. Każdy kolejny sezon przynosi wiele innowacji i usprawnień. Rodzi to wiele pytań, np. co wybrać: grubą oś czy szybkozamykacz?

Większość dystansu już za tobą, wszystko idzie tak jak sobie założyłeś, a nawet lepiej. Jedziesz jak szalony, nogi same się kręcą. Czujesz już upragniony zapach mety, aż tu nagle straszliwy ból przeszywa Ci nogę - to skurcz.

Z różnych względów vert jest w naszym kraju mało popularny. Najczęstszą przyczyną jest po prostu brak odpowiednio wykonanych ramp, na których można bezpiecznie ćwiczyć. Jeśli jednak w Waszym najbliższym otoczeniu znajduje się rampa, to warto spróbować na niej swoich sił.

Jak ustawić klocki hamulców, żeby nie ocierały o obręcz i nie piszczały przeraźliwie? Do czego służą te wszystkie śrubki? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tym artykule traktującym o regulacji hamulców V-brake.

Jak prawidłowo ustawić klamki, żeby się nimi wygodnie operowało? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w tym artykule.

Jak prawidłowo ustawić hamulce szosowe? Do czego służą te wszystkie śrubki? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tym artykule traktującym o regulacji hamulców szosowych.

Naszym zdaniem naukę trików z rotacją powinniśmy zacząć od opanowania jazdy tyłem, czyli właśnie „fakie”. Lepiej będzie uczyć się samego obrotu, gdy "wyprowadzenie" roweru po lądowaniu z niego mamy już opanowane.

Czytanie tego tekstu zajmie ci mniej niż rozgrzewka – jakieś 10 minut. Chcę, żebyście po jego przeczytaniu wiedzieli, na czym polega specyfika przedstawionych konkurencji, aby się do nich właściwie nastawić, przygotować i realnie ocenić swoje możliwości.

Zastanawiasz się jaki rower wybrać, który styl jazdy jest dla ciebie odpowiedni? Jak dobrać rower? Zastanawiasz się nad odpowiedziami na te pytania, przeczytaj dalej.

Oglądając wyścig kolarski, czy zastanawialiście się kiedykolwiek, dlaczego zawodowi kolarze są aż tak przeraźliwie szczupli? Czy waga zawodnika aż tak istotnie wpływa na wydolność fizyczną? Jak zatem określić prawidłową masę ciała i ilość tkanki tłuszczowej w organizmie? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w tym artykule, jak również sposób na pozbycie się paru zbędnych kilogramów.

W poprzednim odcinku Nowej Szkoły pisaliśmy o tym, że nauka nowych trików wiąże się z dobieraniem odpowiednich rozmiarów hop. Niezależnie od podjętych środków ostrożności, nigdy nie osiągniemy pełni bezpieczeństwa. Dlatego też naukę X-up'a powinniśmy rozpocząć na płaskim terenie.

Od właściwej regulacji łożysk sterowych roweru zależy prowadzenie, bezpieczeństwo i sterowność roweru. Łożyska sterowe kierownicy muszą być ustawione na tyle lekko, żeby umożliwić łatwe obracanie kierownicą, a jednocześnie na tyle mocno, żeby nie było luzów, klekotu i brzęczenia.

Kupiłeś kompletny rower albo ramę, amortyzator, piastę lub coś innego, by lepiej wyposażyć swój rower. To był na pewno dobrze przemyślany wybór. Jednak Murphy w jednym z swoich praw twierdzi: „że jeżeli coś może pójść źle, to na pewno pójdzie” i nagle okazuje się, że w rowerze tylna przerzutka jest nie taka jak powinna, tarcze hamulcowe są krzywe, a w amortyzatorze padło tłumienie.

Marzy ci się prawdziwy Big Air? Pamiętaj, że zanim zaczniesz doskonalić umiejętności związane z panowaniem nad rowerem w powietrzu, musisz nauczyć się upadać w taki sposób, by nie zrobić sobie krzywdy.

W drugim odcinku Baba radzi co robić, żeby jazda na rowerze była bezpieczna. Poruszane tematy mogą wydawać się znane bo stale o nich powtarzamy ale mimo to radzimy przeczytać. Nadmiar wiedzy jeszcze nikomu nie zaszkodził jej brak często.

Smukłe, zgrabne, pokryte delikatną skórą, sprężyste, twarde w dotyku i do tego z niebywale figlarnym rowkiem. Wiosna przyszła, krew popłynęła w żyłach żwawiej, oczy widzą tylko to, co zobaczyć chcą, a wyobraźnia załatwia resztę. I tylko to Was tłumaczy! To nie damskie pośladki tu opisałem, tylko nowe siodło. Męskie!

Street i Dirt to bardzo młode dyscypliny kolarstwa, przynajmniej jeśli chodzi o nasz kraj i rowery górskie. Spadek cen części do bików przeznaczonych do ekstremalnych odmian sportów rowerowych i moda zza oceanu sprawiły jednak, że coraz więcej ludzi wybiera ten właśnie sposób spędzania wolnego czasu, czy też w poważniejszych przypadkach - stylu życia.

To pierwszy odcinek cyklu poświęconego szkole jazdy na rowerze. Polecamy go w szczególności tym rowerzystom, którzy zaczynają przygodę z rowerem, ale nie tylko.

Wydaje się, że obecnie najmodniejsze miejsca do zakupów to hipermarkety oraz Internet. I jedne i drugie oferują najlepsze ceny, co wieszczy rychły koniec sklepów do jakich przywykliśmy. Sklepów z żywą obsługą, szefem-właścicielem udzielającym porad klientom i gronem znających się na rzeczy sprzedawców. Jeśli takie sklepy rzeczywiście znikną, to kupienie dobrze dobranego roweru będzie graniczyło z cudem.

Praktycznie każda sesja treningowa zmienia nasze parametry na lepsze. Każda infekcja na gorsze. Skuteczny trening wymaga stałej kontroli i dostosowania obciążenia do dynamicznej kondycji organizmu.

Dobrego roweru nie czynią przerzutki ani nawet koła. Dobry rower to rama. Ale myli się ten, kto twierdzi, że wystarczy kupić dobre rurki i ładnie je pospawać. W ramę trzeba tchnąć duszę. Mówią: "magiczne właściwości", "sekretne cechy", "żeby go stworzyć, potrzebna była magia". Bredzą. Czarna magia to nie jest kwestia wiedzy, to stan natężenia złej woli. Białej magii nie ma. Jest wiedza i wiara, a geometria roweru zalicza się do tej pierwszej dziedziny. Jeśli uważasz, że wiesz o rowerze wszystko, to przeczytaj to. Jeśli nie, wróć do tego artykułu za jakiś czas, a teraz jedź na wycieczkę albo maraton.

Obecnie w sporcie wyczynowym obserwuje się ciągłe zwiększanie objętości i intensywności treningu. Wpływa to na skrócenie czasu potrzebnego na regenerację organizmu. Może to hamować postępy zawodnika oraz przyczynić się do pogorszenia wyników sportowych, a zatem przetrenowania.

Rozpoczynamy nowy cykl porad treningowych dotyczących kolarstwa górskiego. Co miesiąc na www.bikeboard.pl nowy gorący temat i nowe porady dostosowane do pory roku. Do lektury zachęcamy nie tylko sportowców ale przeciętnych rowerzystów i maratończyków. Nawet tych którzy postanowili przejść z trzeciej setki do drugiej. Czym właściwie jest trening? Jak trenować? Czy każdy, kto "dużo jeździ na rowerze" trenuje? W tym cyklu artykułów chcielibyśmy zapoznać Was z teorią i praktyką treningu według najnowszych badań i metod z powodzeniem stosowanych już na zachodzie. Zachęcamy do dyskusji na ten temat. Nasi specjaliści odpowiedza na nurtujące Was pytania i postarają sie dostosować porady do indywidualnych potrzeb i aspiracji.

Lubię jak jest trudno i niespodziewanie, dlatego nie mogłam się doczekać odcinka specjalnego. Bikechalange także dał nam do wiwatu i dlatego będę pamiętać forsowanie tego potoku.

Kiedy zawiodą już wszystkie sposoby, kiedy nie da się już wmówić kumplom, że to widelec jest za słaby, koło scentrowane, przeszkadza potworny ból w nadgarstku, a w ogóle to Roland Green...

60-70% energii, a nawet więcej, rowerzysta powinien pozyskiwać z węglowodanów. W diecie przeważającym jej źródłem powinny być węglowodany złożone. Wraz z cukrami prostymi powinny wzajemnie uzupełniać dietę.

Zima tuż, tuż. Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytanie, co robić, żeby wiosną nie walczyć z nagromadzonym tłuszczykiem, ale zacząć sezon w dobrej formie, to mam dobrą wiadomość – mądrzy ludzie wymyślili trenażer.

Wielu z Was (i nas) planując zakup lub modernizację swoich maszyn nie ogranicza się tylko do oferty polskich sklepów, ale szuka też okazji poza granicami naszego kraju. Internet, sklepy wysyłkowe lub wyjazdy zagraniczne stwarzają możliwości zakupu rowerów i komponentów po atrakcyjniejszych cenach lub niedostępnych w sklepach nad Wisłą. Szczególnie istotne wydaje się to w przededniu wstąpienia polski do Unii Europejskiej, kiedy otwarcie granic i zliberalizowana polityka celna pozwoli na swobodne zakupy w dowolnym kraju Europy.

Polega on na przeplataniu odcinków pokonywanych z bardzo dużą intensywnością z odcinkami odpoczynkowymi, w czasie których intensywność jest znacznie mniejsza. Po co takie urozmaicenia?


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra