XXI wiek to czas nasilających się klęsk żywiołowych. Susze, powodzie, huragany i trzęsienia ziemi zbierają żniwo na kolejnych zamieszkanych przez człowieka terenach. Żywioł natury nie oszczędza również Polski. Media regularnie donoszą o kolejnych anomaliach pogodowych, powodujących odcięcie od świata wioski czy gospodarstwa domowego. Patrzysz na to z boku, współczujesz, ale z drugiej strony myślisz: „mi taka sytuacja nie grozi”. Czy aby na pewno?

„Lepiej zapobiegać niż leczyć” – tę przypisywaną Hipokratesowi sentencję powtarzają do znudzenia wszyscy. W praktyce, niestety niewiele jest osób, które się do niej stosują. Gdy nie ma motywatora w postaci bólu, lub co gorsza odniesionej kontuzji, ciężko jest zebrać wystarczająco siły w sobie i poświęcić czas na, niekoniecznie ciekawe i mało „sexy”, aktywności, zwłaszcza takie, jak rozciąganie. Dopiero gdy

Planujesz kalendarz na nowy sezon: ustalasz zimowe przygotowania, pierwsze starty, cele. To dobry moment, żeby zastanowić się nad wyjazdami treningowymi przed i w trakcie sezonu. Tak robią ambitni zawodnicy na każdym stopniu zaawansowania.

Łatwo jest mi to napisać, bo uwielbiam bieganie tak samo jak jazdę rowerem. Jednak większość moich rowerowych znajomych nie podziela mojego entuzjazmu.

Po okresie roztrenowania i odpoczynku od roweru, pojawia się odwieczne pytanie: biegać czy nie biegać?

Zima to czas treningów tlenowych oraz budowania siły. Dobrze się składa, że najłatwiej przeprowadzić je indoor na trenażerze, rolkach czy w czasie spinningu.

Osoby aktywne fizycznie stają każdego dnia przed wieloma wyzwaniami. Praca zawodowa, napięte harmonogramy, życie rodzinne. W jaki sposób efektywnie wykorzystać ograniczone możliwości treningowe? Najczęściej to osoba trenera steruje naszym procesem treningowym, jednak w przypadku, kiedy sami decydujemy o wyborze treningu, możemy podejść do niego metodycznie lub spontanicznie na zasadzie improwizacji.

W poprzednim numerze bB omówiłem szczegółowo, w jaki sposób wyznaczyć strefy energetyczne (wg protokołów testów terenowych), dzięki którym będziemy mogli precyzyjne sterować intensywnością treningu, a w perspektywie czasu sprawdzać postępy.

Sezon w pełni, treningi w toku, maratonów tyle, co grzybów po deszczu… a my coraz częściej myślimy jednak o organizacji tego szczególnego dnia - rower, ciuchy, Forma… plan dojazdu i trasa… Na całe szczęście coraz częściej myślimy o tym, co jeść w tygodniu poprzedzającym dzień maratonu!

Mimo że woda nie jest źródłem energii, twoje zdolności wysiłkowe są wprost proporcjonalne do stanu nawodnienia organizmu. Nasze ciało składa się z 60-70% wody, a istotę i sens nawadniania podkreśla fakt, iż organizm umiera po 3-5 dniach bez dostępu do wody.

i-Sport (www.i-sport.pl) to jedyna tego typu forma usługi sportowej w Polsce. Multi-dyscyplinowa platforma aktywnościowa i dietetyczna stworzona przez sportowców dla amatorów. Cała merytoryka treningowa układana przez olimpijczyków, mistrzów świata, i ich trenerów. To profesjonalny trener, dietetyk i asystent sportowy w jednej osobie.

Sezon rowerowy w pełni, a fantazja złodziei nie zna granic. Kradzieże rowerów stały się prawdziwą plagą – w Polsce statystycznie co 7 minut kradziony jest jakiś jednoślad. Wiele się pisze o tym, jak uchronić swoją własność przed kradzieżą… ale nie każdy wie, że istnieją rozwiązania, pozwalające na odzyskanie skradzionego już roweru.

Oto, jak nie przerywając reżimu treningowego, spalać jak najwięcej wolnych kwasów tłuszczowych. Czyli jak chudnąć, zachowując wypracowane mięśnie i moc.

Książka, która rewolucjonizuje podejście do treningu w sportach wytrzymałościowych.

– Nie da się od razu powrócić do intensywności treningów sprzed przerwy – mówi dr Anna Stolecka-Warzecha z AWF w Katowicach. – Stare kolarskie powiedzenie mówi: „formę bierze się łyżeczką, a nie chochlą” – dodaje Marek Dobrowolski, ekspert Merida Polska. Jakich zasad powinniśmy przestrzegać, aby wiosenny powrót na rower był jak najmniej bolesny?

Znany producent suplementów diety dla sportowców ALE - Active Life Energy po sukcesie na rynku sportów wytrzymałościowych wypuszcza nową linię produktów - ALE Power dedykowanych pod fitness, crossfit, sztuki walki oraz sporty sylwetkowe!

Strong Rider System to efekt współpracy fizjoterapeuty Dominika Omiotka z krakowskim sklepem Bike-RS, którego celem jest pomoc kolarzom w wydobyciu 100% mocy z organizmu.

Pytanie jest tak samo dobre jak to, czy do pracy lepiej dojeżdżać rowerem czy samochodem. Pewnie, że lepiej rowerem, ale czasami zwyczajnie się nie da i trzeba kombinować. Zapytaliśmy kilka najważniejszych osobistości polskiego kolarstwa o to, czy wybierają trenażer czy rolkę. Ale zanim dopuścimy ich do głosu, zastanówmy się nad tym, jak to widzi trener.

Telewizyjni Pogromcy Mitów obalają je w obłokach dymu i falach chichotu. U nas ten proces jest bardziej mozolny. Każdy sprzęt rozbieramy, ważymy, mierzymy sztywność, geometrię, a następnie składamy i dopiero na końcu jeździmy. To sporo pracy, ale dzięki temu mamy zestandaryzowane (a więc porównywalne) i sprawdzone dane. W tym artykule komentujemy potwierdzone przez nas masy ram hardtaili sprzedawanych w Polsce.

Zdobądź wiedzę potrzebną do ułożenia sobie diety sportowca. Dowiedz się, jakich produktów i w jakich ilościach potrzebuje twój organizm przy regularnym wysiłku fizycznym. Książka Nancy Clark “Jedz i trenuj” to recepta na zrównoważoną dietę sportowca.

Jego sylwetka na starcie jest niezwykle charakterystyczna. Wysoka kadencja od początku, wsparta łukiem całego ciała i agresywne kołysanie rowerem na boki, to znak firmowy słynnego zaklinacza węży z Pirenejów.

Sprawdziliśmy jak bardzo różni się powierzchnia styku opon w zależności od rozmiaru.

W maju czeka nas istne szaleństwo na placach targowych. Mnóstwo kolorowych warzyw i owoców. Półki uginają się pod naciskiem zdrowej dawki energii. Przyjrzyjmy się bliżej – na scenę wkraczają  kolega szparag i koleżanka truskawka!

Jeśli hamulce v-brake piszczą i źle działają, najczęściej powodem jest zużycie lub niesymetryczne starcie klocków hamulcowych. Należy je wymienić na nowe. Oto jak.

Nawet w gronie redaktorów, testerów i wśród członków naszego wyścigowego teamu testowego zdania na temat optymalnego rozmiaru kół są podzielone.

Wiele osób coraz poważniej myśli o ściganiu i rywalizacji na wysokim poziomie. Ponieważ nie da się wypracować wysokiej formy wyłącznie w sezonie, rodzi się potrzeba trenowania zimą i wczesną wiosną. Radzimy, jak uniknąć zagrożeń i podpowiadamy sposoby na ich przełamanie.

Porady techniczne z Shimano Service Center Airbike. Wśród butów MTB panuje jeden standard na dwie śruby nie kompatybilne z pedałami szosowymi. Wśród szosowych zdarzają się wyjątki, trzema śrubami montuje się bloki

Podstawowym elementem aerodynamicznej pozycji triathlonowej jest stosunkowo niska linia pleców. W ustawieniu zawodnika, w zależności od dystansu, należy jednak uwzględnić element wygody.

U zarania bikeBoardu pojawił się cykl artykułów pod tajemniczym kryptonimem WOWSZSK (wszystko o co wstydzisz się zapytać swoich kumpli), gdzie tajemniczy Ken von Dratzky tłumaczył skomplikowane zagadnienia.

Hybrydowy napęd górski to nazwa nieoficjalna. Dotyczy zastosowania kompaktowej korby szosowej (50-34) wraz z kasetą MTB o największej zębatce 32, 34 lub 36 z. Celem jest uzyskanie możliwie jak najbardziej miękkich przełożeń. Seryjnie nie występuje (wyjątek sram - patrz niżej), jednak bardzo często taka przeróbka pożądana jest przez osoby pokonujące na rowerach szosowych strome i długie podjazdy.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1