W poprzednim numerze bB omówiłem szczegółowo, w jaki sposób wyznaczyć strefy energetyczne (wg protokołów testów terenowych), dzięki którym będziemy mogli precyzyjne sterować intensywnością treningu, a w perspektywie czasu sprawdzać postępy.

Sezon w pełni, treningi w toku, maratonów tyle, co grzybów po deszczu… a my coraz częściej myślimy jednak o organizacji tego szczególnego dnia - rower, ciuchy, Forma… plan dojazdu i trasa… Na całe szczęście coraz częściej myślimy o tym, co jeść w tygodniu poprzedzającym dzień maratonu!

Mimo że woda nie jest źródłem energii, twoje zdolności wysiłkowe są wprost proporcjonalne do stanu nawodnienia organizmu. Nasze ciało składa się z 60-70% wody, a istotę i sens nawadniania podkreśla fakt, iż organizm umiera po 3-5 dniach bez dostępu do wody.

i-Sport (www.i-sport.pl) to jedyna tego typu forma usługi sportowej w Polsce. Multi-dyscyplinowa platforma aktywnościowa i dietetyczna stworzona przez sportowców dla amatorów. Cała merytoryka treningowa układana przez olimpijczyków, mistrzów świata, i ich trenerów. To profesjonalny trener, dietetyk i asystent sportowy w jednej osobie.

Sezon rowerowy w pełni, a fantazja złodziei nie zna granic. Kradzieże rowerów stały się prawdziwą plagą – w Polsce statystycznie co 7 minut kradziony jest jakiś jednoślad. Wiele się pisze o tym, jak uchronić swoją własność przed kradzieżą… ale nie każdy wie, że istnieją rozwiązania, pozwalające na odzyskanie skradzionego już roweru.

Oto, jak nie przerywając reżimu treningowego, spalać jak najwięcej wolnych kwasów tłuszczowych. Czyli jak chudnąć, zachowując wypracowane mięśnie i moc.

Książka, która rewolucjonizuje podejście do treningu w sportach wytrzymałościowych.

– Nie da się od razu powrócić do intensywności treningów sprzed przerwy – mówi dr Anna Stolecka-Warzecha z AWF w Katowicach. – Stare kolarskie powiedzenie mówi: „formę bierze się łyżeczką, a nie chochlą” – dodaje Marek Dobrowolski, ekspert Merida Polska. Jakich zasad powinniśmy przestrzegać, aby wiosenny powrót na rower był jak najmniej bolesny?

Znany producent suplementów diety dla sportowców ALE - Active Life Energy po sukcesie na rynku sportów wytrzymałościowych wypuszcza nową linię produktów - ALE Power dedykowanych pod fitness, crossfit, sztuki walki oraz sporty sylwetkowe!

Strong Rider System to efekt współpracy fizjoterapeuty Dominika Omiotka z krakowskim sklepem Bike-RS, którego celem jest pomoc kolarzom w wydobyciu 100% mocy z organizmu.

Pytanie jest tak samo dobre jak to, czy do pracy lepiej dojeżdżać rowerem czy samochodem. Pewnie, że lepiej rowerem, ale czasami zwyczajnie się nie da i trzeba kombinować. Zapytaliśmy kilka najważniejszych osobistości polskiego kolarstwa o to, czy wybierają trenażer czy rolkę. Ale zanim dopuścimy ich do głosu, zastanówmy się nad tym, jak to widzi trener.

Telewizyjni Pogromcy Mitów obalają je w obłokach dymu i falach chichotu. U nas ten proces jest bardziej mozolny. Każdy sprzęt rozbieramy, ważymy, mierzymy sztywność, geometrię, a następnie składamy i dopiero na końcu jeździmy. To sporo pracy, ale dzięki temu mamy zestandaryzowane (a więc porównywalne) i sprawdzone dane. W tym artykule komentujemy potwierdzone przez nas masy ram hardtaili sprzedawanych w Polsce.

Zdobądź wiedzę potrzebną do ułożenia sobie diety sportowca. Dowiedz się, jakich produktów i w jakich ilościach potrzebuje twój organizm przy regularnym wysiłku fizycznym. Książka Nancy Clark “Jedz i trenuj” to recepta na zrównoważoną dietę sportowca.

Jego sylwetka na starcie jest niezwykle charakterystyczna. Wysoka kadencja od początku, wsparta łukiem całego ciała i agresywne kołysanie rowerem na boki, to znak firmowy słynnego zaklinacza węży z Pirenejów.

Sprawdziliśmy jak bardzo różni się powierzchnia styku opon w zależności od rozmiaru.

W maju czeka nas istne szaleństwo na placach targowych. Mnóstwo kolorowych warzyw i owoców. Półki uginają się pod naciskiem zdrowej dawki energii. Przyjrzyjmy się bliżej – na scenę wkraczają  kolega szparag i koleżanka truskawka!

Jeśli hamulce v-brake piszczą i źle działają, najczęściej powodem jest zużycie lub niesymetryczne starcie klocków hamulcowych. Należy je wymienić na nowe. Oto jak.

Nawet w gronie redaktorów, testerów i wśród członków naszego wyścigowego teamu testowego zdania na temat optymalnego rozmiaru kół są podzielone.

Wiele osób coraz poważniej myśli o ściganiu i rywalizacji na wysokim poziomie. Ponieważ nie da się wypracować wysokiej formy wyłącznie w sezonie, rodzi się potrzeba trenowania zimą i wczesną wiosną. Radzimy, jak uniknąć zagrożeń i podpowiadamy sposoby na ich przełamanie.

Porady techniczne z Shimano Service Center Airbike. Wśród butów MTB panuje jeden standard na dwie śruby nie kompatybilne z pedałami szosowymi. Wśród szosowych zdarzają się wyjątki, trzema śrubami montuje się bloki

Podstawowym elementem aerodynamicznej pozycji triathlonowej jest stosunkowo niska linia pleców. W ustawieniu zawodnika, w zależności od dystansu, należy jednak uwzględnić element wygody.

U zarania bikeBoardu pojawił się cykl artykułów pod tajemniczym kryptonimem WOWSZSK (wszystko o co wstydzisz się zapytać swoich kumpli), gdzie tajemniczy Ken von Dratzky tłumaczył skomplikowane zagadnienia.

Hybrydowy napęd górski to nazwa nieoficjalna. Dotyczy zastosowania kompaktowej korby szosowej (50-34) wraz z kasetą MTB o największej zębatce 32, 34 lub 36 z. Celem jest uzyskanie możliwie jak najbardziej miękkich przełożeń. Seryjnie nie występuje (wyjątek sram - patrz niżej), jednak bardzo często taka przeróbka pożądana jest przez osoby pokonujące na rowerach szosowych strome i długie podjazdy.

Badania naukowe? Arkusz w excelu? A może czucie i wiara przemówi Do ciebie silniej niż mędrca szkiełko i oko? Jakby na to nie patrzeć, czegoś spróbować trzeba, bo sezon coraz bliżej. W treningu interwałowym naprzemiennie występują okresy o wyższej i niższej intensywności. Trening ten najczęściej jest kojarzony z wysiłkiem beztlenowym, czyli strefami tętna powyżej 85% HR max. Są również interwały, których założeniem jest nieprzekraczanie owych 85% HR max. Jakie korzyści dają interwały, jak powinny być przeprowadzane, kiedy włączyć je w plan treningowy i czy w ogóle warto?

Wraz z upływem czasu płyn hamulcowy traci swoje właściwości, przez co hamulce coraz gorzej działają. Nacisk na klamkę nie wywołuje tak jednoznacznego zacisku na tarczy - to znaczy pogarsza się modulacja. Hamulce szybciej się przegrzewają i coraz szybciej tracą moc. Co gorsza utrata jakości ich pracy jest stopniowa.

Setki lat stracono na poszukiwanie kamienia filozoficznego, który miał zmieniać metale w szlachetne w złoto. a czy istnieje magiczna formuła, zmieniająca „zwykłych, szarych sportowców” w zwycięzców? warto się nad tym zastanowić.

Każdy wie, co to jest banda, czyli ukształtowanie zakrętu ułatwiające jego pokonanie. Bandy budowane są przez rowerzystów po to, żeby opona na zakręcie dolegała do podłoża jak największą powierzchnią i żeby szybciej pokonywać zakręty.

Podejrzewam, że ciężko znaleźć osobę, która przyznałaby, że nie lubi grillować. Wraz ze zmianą aury na wiosenno-letnią niemalże na każdym kroku możemy poczuć zapach palonego drewna i przyrządzanych potraw.

„Czekamy na świeżość” mawiają trenerzy. Czasem mówią też: „zabrakło świeżości”. O co tu chodzi? O kilka dni odpoczynku przed zawodami, czy o coś więcej? Kluczem jest właściwy tapering.

Szlaki i trasy rowerowe to nie tylko gładkie i łatwe odcinki. Wyeksponowane i zawsze śliskie korzenie są powszechnymi elementami jazdy w górach. Podstawową zasadą jazdy po korzeniach jest przybranie odpowiedniej pozycji na rowerze.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później