Jego sylwetka na starcie jest niezwykle charakterystyczna. Wysoka kadencja od początku, wsparta łukiem całego ciała i agresywne kołysanie rowerem na boki, to znak firmowy słynnego zaklinacza węży z Pirenejów.

Sprawdziliśmy jak bardzo różni się powierzchnia styku opon w zależności od rozmiaru.

W maju czeka nas istne szaleństwo na placach targowych. Mnóstwo kolorowych warzyw i owoców. Półki uginają się pod naciskiem zdrowej dawki energii. Przyjrzyjmy się bliżej – na scenę wkraczają  kolega szparag i koleżanka truskawka!

Jeśli hamulce v-brake piszczą i źle działają, najczęściej powodem jest zużycie lub niesymetryczne starcie klocków hamulcowych. Należy je wymienić na nowe. Oto jak.

Nawet w gronie redaktorów, testerów i wśród członków naszego wyścigowego teamu testowego zdania na temat optymalnego rozmiaru kół są podzielone.

Wiele osób coraz poważniej myśli o ściganiu i rywalizacji na wysokim poziomie. Ponieważ nie da się wypracować wysokiej formy wyłącznie w sezonie, rodzi się potrzeba trenowania zimą i wczesną wiosną. Radzimy, jak uniknąć zagrożeń i podpowiadamy sposoby na ich przełamanie.

Porady techniczne z Shimano Service Center Airbike. Wśród butów MTB panuje jeden standard na dwie śruby nie kompatybilne z pedałami szosowymi. Wśród szosowych zdarzają się wyjątki, trzema śrubami montuje się bloki

Podstawowym elementem aerodynamicznej pozycji triathlonowej jest stosunkowo niska linia pleców. W ustawieniu zawodnika, w zależności od dystansu, należy jednak uwzględnić element wygody.

U zarania bikeBoardu pojawił się cykl artykułów pod tajemniczym kryptonimem WOWSZSK (wszystko o co wstydzisz się zapytać swoich kumpli), gdzie tajemniczy Ken von Dratzky tłumaczył skomplikowane zagadnienia.

U zarania bikeBoardu pojawił się cykl artykułów pod tajemniczym kryptonimem WOWSZSK (wszystko o co wstydzisz się zapytać swoich kumpli), gdzie tajemniczy Ken von Dratzky tłumaczył skomplikowane zagadnienia.

Hybrydowy napęd górski to nazwa nieoficjalna. Dotyczy zastosowania kompaktowej korby szosowej (50-34) wraz z kasetą MTB o największej zębatce 32, 34 lub 36 z. Celem jest uzyskanie możliwie jak najbardziej miękkich przełożeń. Seryjnie nie występuje (wyjątek sram - patrz niżej), jednak bardzo często taka przeróbka pożądana jest przez osoby pokonujące na rowerach szosowych strome i długie podjazdy.

Badania naukowe? Arkusz w excelu? A może czucie i wiara przemówi Do ciebie silniej niż mędrca szkiełko i oko? Jakby na to nie patrzeć, czegoś spróbować trzeba, bo sezon coraz bliżej. W treningu interwałowym naprzemiennie występują okresy o wyższej i niższej intensywności. Trening ten najczęściej jest kojarzony z wysiłkiem beztlenowym, czyli strefami tętna powyżej 85% HR max. Są również interwały, których założeniem jest nieprzekraczanie owych 85% HR max. Jakie korzyści dają interwały, jak powinny być przeprowadzane, kiedy włączyć je w plan treningowy i czy w ogóle warto?

Wraz z upływem czasu płyn hamulcowy traci swoje właściwości, przez co hamulce coraz gorzej działają. Nacisk na klamkę nie wywołuje tak jednoznacznego zacisku na tarczy - to znaczy pogarsza się modulacja. Hamulce szybciej się przegrzewają i coraz szybciej tracą moc. Co gorsza utrata jakości ich pracy jest stopniowa.

Setki lat stracono na poszukiwanie kamienia filozoficznego, który miał zmieniać metale w szlachetne w złoto. a czy istnieje magiczna formuła, zmieniająca „zwykłych, szarych sportowców” w zwycięzców? warto się nad tym zastanowić.

Każdy wie, co to jest banda, czyli ukształtowanie zakrętu ułatwiające jego pokonanie. Bandy budowane są przez rowerzystów po to, żeby opona na zakręcie dolegała do podłoża jak największą powierzchnią i żeby szybciej pokonywać zakręty.

Podejrzewam, że ciężko znaleźć osobę, która przyznałaby, że nie lubi grillować. Wraz ze zmianą aury na wiosenno-letnią niemalże na każdym kroku możemy poczuć zapach palonego drewna i przyrządzanych potraw.

„Czekamy na świeżość” mawiają trenerzy. Czasem mówią też: „zabrakło świeżości”. O co tu chodzi? O kilka dni odpoczynku przed zawodami, czy o coś więcej? Kluczem jest właściwy tapering.

Szlaki i trasy rowerowe to nie tylko gładkie i łatwe odcinki. Wyeksponowane i zawsze śliskie korzenie są powszechnymi elementami jazdy w górach. Podstawową zasadą jazdy po korzeniach jest przybranie odpowiedniej pozycji na rowerze.

Triathlon jest wszechstronną dyscypliną sportową, będącą kombinacją pływania, kolarstwa i biegania. Zawodnik kolejno płynie, jedzie na rowerze i biegnie, a czas końcowy obejmuje również zmianę stroju sportowego. Jest to dyscyplina o charakterze wybitnie wytrzymałościowym. Zawody rozgrywane są na różnych dystansach a czasy, w których zawodnicy je pokonują, mają olbrzymią rozbieżność.

Gdy rozpieszcza nas „złota jesień” i nie ma przymrozków, z sadów owocowych aż wysypują się polskie, wspaniałe owoce: jabłka, gruszki, śliwki, na skraju lasów pojawiają się nawet maliny.

Nadeszła pora, aby wykorzystać wszystkie opublikowane w tym cyklu porady w najtrudniejszych warunkach jazdy - w błocie.

Jajka od dawnych czasów uważane były za pożywne i zdrowe, póki w latach siedemdziesiątych dietetycy nie wypowiedzieli wojny cholesterolowi, który w żółtku jaja znajduje się w sporych ilościach.

Kiedy w poprzednim bikeBoardzie napisaliśmy o tym, że przeprowadzono badania udowadniające wyższość specyficznego roweru triatlonowego nad szosówką, spodziewaliśmy się burzy. Wcale nie dlatego, że specyficzny rower triatlonowy na dystansie Ironman (180,2 km) przyjechałby o 25 minut szybciej.

Jakieś 40 miesięcy temu naderwałem sobie jeden z mięśni tylnej grupy mięśni uda. Choć po kontuzji na mięśniu został już wyłącznie ślad w postaci wyczuwalnej pod palcami blizny, to wcześniej nie wiedziałem, co to problemy z kolanami, dyskomfort w trakcie pedałowania, problemy z mięśniami stabilizującymi stopę, itd.

Przyjęło się mówić: „źle mi działają przerzutki”. W ten sposób całą winę zrzucamy na niewinny mechanizm.

Czytaj gesty, patrz do przodu i nie bój się, że możesz liznąć koło. Dzięki opanowaniu techniki jazdy tuż za kołem zawodnika, możemy ograniczyć opór powietrza nawet o połowę i zaoszczędzić sporo energii.

Tegoroczna zima nas nie rozpieszczała – niejednemu z nas śnieg pokrzyżował zamiary i misterny plan przygotowań do pierwszych wyścigów niemal legł w gruzach. W międzyczasie zawitała do nas wiosna i chyba powinniśmy wprowadzić do naszego planu nowe, intensywniejsze rodzaje jednostek treningowych. Jednak czy na pewno? To zależy kiedy chcemy zacząć „sezon”, czyli ściganie, i jak udało się przepracować zimę.

Jeśli myślicie, że ten odcinek piszemy wyłącznie dla napędzanych grawitacją, to jesteście w głębokim błędzie. Te porady skierowane są głównie do riderów XC.

Wielu bikerów, mówiąc wprost, odpuszcza w tym okresie roku nastawiając się na mniej ambitne wycieczki w płaskich okolicach, albo co gorsza, zostawia rower w kącie garażu na pastwę kurzu. Tak wcale nie musi być.

Okulary są twoim najlepszym przyjacielem w słoneczne dni. Nie wyobrażasz sobie bez nich wakacji w tropikach czy też zwykłego spaceru, gdy z nieba niemiłosiernie płyną jasne promie nie. Czy jednak są potrzebne podczas jazdy w gęstym lesie lub w pochmurny dzień ? Czym sugerować się dobierając dla siebie odpowiedni model?


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach