Były powodzie i było źle… nadeszły upały i jest… znów źle? Jeśli upał doskwiera Ci podczas treningu, Twoje ciało słabnie, a Ty masz pragnienie - przeczytaj tekst, który przygotowaliśmy specjalnie na tę okoliczność. Kolarskie drinki, to prezentacja i test najczęściej wybieranych napojów przez sportowców.

Wegetarianizm, w języku potoczny, to zbiór diet charakteryzujących się wyłączeniem z posiłków produktów pochodzenia zwierzęcego ( w tym także miodu) oraz ewentualnie jaj i nabiału, z powodów moralnych, etycznych lub zdrowotnych.

Sprawna stabilizacja centrum nie jest bynajmniej związana z „kaloryferem” na brzuchu! Termin „stabilizacja centralna” (ang. core stability) odnosi się do wydolności głębokich mięśni tułowia, których rolą jest kontrola centrum naszego ciała (region miedniczno-lędźwiowy) w statyce i dynamice.

Nasz zawodnik na Mistrzostwach Polski Dziennikarzy w Świeradowie zdobył brązowy medal. Jest bardzo zadowolony ze swojego wyniku, wszystkim się tym medalem chwali. Jego trener, Darek Poroś (MTB Votum Team), za to osiągnięcie przybił pionę, co jest drugą wielką nagrodą.

Węglowodany, jak dobrze wiecie, są – szczególnie w diecie kolarza – najważniejszym źródłem energii. Ponad połowę naszego zapotrzebowania energetycznego czerpiemy właśnie z nich.

Podczas podróży fotografujemy różne elementy kojarzące się z geografią lub kulturą danego obszaru, lecz pamiętajmy, że nie wolno zapominać o ludziach – to oni stanowią esencję odwiedzanych miejsc.

Zawodnik zastanawia się nad lipcowymi planami. Sprawa jest trudna - przecież to wakacje i trzeba je dobrze wykorzystać!!!

Kiedyś mówiono: masło jest najlepsze. Potem je wyklęto. Podobnie z mlekiem: raz słyszy się, żeby kupować chude, innym razem – tłuste. Nie trudno zwariować! Gubisz się przy półce z olejami? Pomożemy odnaleźć Ci się w świecie zakupów.

Plan na czerwiec. Zawodnik ma za sobą pierwsze starty. Wyniki nie są zadowalające. Trener i zawodnik decydują się na trening specjalistyczny.

Zbliża się najważniejszy górski wyścig w sezonie albo planowana od miesięcy dwutygodniowa wyrypa enduro. Twoja forma pozostawia jednak wiele do życzenia… Co robić, aby wyjazd w góry był przyjemnością, a nie walką o przetrwanie?

Nic nie dzieje się bez przyczyny. Przetrenowanie również nie bierze się znikąd i jest ostatnim stadium procesu, który zaczął się przynajmniej kilka tygodni wcześniej. Jest ono bardzo poważnym stanem i rzadko któremu amatorowi udaje się do niego doprowadzić, częściej mamy do czynienia z przemęczeniem. Tym niemniej nadmierny entuzjazm, zaangażowanie i brak wiedzy mogą sprawić, że trening nie będzie budowaniem formy, ale eksploatacją organizmu.

Pij PIWO, będziesz zdrowszy! Jeśli jesteś „ZA” – wzmocnij swoją opinię dodatkową teorią. Jeśli jesteś zagorzałym abstynentem, przeczytaj artykuł o złotym trunku i przekonaj się, że może i Tobie przyda się „kufel” dla regeneracji!

Liczy się nie tylko to, co zabierzemy, ale także w jaki sposób się spakujemy i ułożymy to we wnętrzu plecaka. Trzeba sobie dokładnie wszystko rozplanować, przewidując chronologię zdarzeń. Poniżej zamieszczamy także opis i zdjęcia tego, w co ubrana jest na zdjęciu Karen Eller.

Każdy z nas ma dylematy dotyczące wyboru produktów żywnościowych w sklepie. Zdrowa żywność, produkty w wersji light, bez konserwantów. Ile w tym chemii? Co wybrać? A może po prostu chleb ze smalcem? Spróbujemy pomóc Ci dokonać jak najlepszego wyboru. Zapraszamy na cykl artykułów pt „Wycieczka po sklepie”!

Mam nadzieję, że jeszcze nie doszliście do takiego momentu, ale jest czasami tak, że sezon trwa w najlepsze, organizm przyzwyczajony do obciążeń startowych, a wyniki się nie poprawiają. Ba, przeciwnicy zaczynają się rozkręcać. Jakie są przyczyny i co z tym robić?

Zawodnik kreśli ambitne rowerowe plany. Przez cały sierpień zamierza: jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć. Oczywiście, jak to z planami bywa, zakładają również, że coś może się nie udać.

Wiecie już, jakie węglowodany i tłuszcze kupować w markecie spożywczym – omówiłam to już w poprzednich artykułach. Pora na białko.

Opisywane w dwóch poprzednich odcinkach urazy kończyn dolnych wynikały z przeciążeń wywołanych dużą powtarzalnością ruchu. Kolarskie problemy w obrębie kończyn górnych są natomiast najczęściej skutkami urazów ostrych - np. złamania kości przy chronieniu głowy w czasie upadku lub wynikającymi z długotrwałego utrzymywania kończyn w jednej pozycji urazami przeciążeniowymi o charakterze statycznym.

Pokrywa 70% powierzchni naszej planety, stanowi 1,3 miliarda m3 mas wody i decyduje o ziemskim życiu…WODA ! Dzięki niej rozwinęło się życie i jest od niej zależne. Pełni szereg istotnych funkcji w naszym organizmie: wspomaga absorbcję substancji pokarmowych, transportuje składniki odżywcze do komórek, rozpuszcza i usuwa z organizmu zbędne produkty przemiany materii, nawilża wdychane powietrze, odgrywa rolę w regulacji temperatury ciała, amortyzuje stawy, tworzy elastyczny płaszcz ochronny dookoła ważnych narządów, a także chroni organizm przed promieniowaniem.

Lody lody na patyku.... Upał doskwiera, nie ma to jak to ochłoda w formie czegoś zimnego, a najlepiej wręcz lodowatego. W kolejnym odcinku żywienia dowiesz się dlaczego jako formę przekąski warto wybrać właśnie lody.

Czyli parę słów o dwóch kółkach i nie tylko...

W polsce „dzikie rubieże” praktycznie nie istnieją. Góry są silnie zurbanizowane i rzadkością są niezamieszkałe doliny, na szczęście zdarzają się niezabudowane grzbiety. Mimo wszystko są jeszcze w górach rzadziej uczęszczane trawersy, szlaki czy zjazdy, o których nic nie wiesz. W jaki sposób je przejechać? Najpierw trzeba je znaleźć!

Od naszej ostatniej rozprawki na temat standardów suportu minął już ponad rok.

To związek chemiczny: alkaloid ksantynowy - narkotyk, cieszący się niebywałą popularnością wśród całych populacji! Brzmi groźnie?

Dla każdego kawosza dzień bez pachnącej kawki z rana to dzień stracony! Tym razem przygotowaliśmy dla Was kilka ważnych informacji żywieniowo - zdrowotnych pod kątem wyboru kawy i sposobu jej przyrządzania.

Zainteresowanie kolarstwem w naukach medycznych nacelowane jest głównie na wynik wyczynowca. Skupia się bowiem wokół tematu fi zjologii wysiłku i wydolności oraz dopingu (również jego wykrywaniu). Kwestia kontuzji, czyli szeroko pojętych urazów ortopedycznych, jest natomiast pomijana i traktowana po macoszemu. Odzwierciedla się to w małej ilości publikacji zarówno naukowych, jak i poradniczych na ten temat. W sporcie rowerowym jest niestety tak, że trafniejszym pytaniem jest „kiedy wystąpi kontuzja?” niż „czy wystąpi?”. A w obliczu problemu nie wolno strugać twardziela i bagatelizować go, tylko oddać się w ręce fachowców (lekarz, fi zjoterapeuta), żeby uraz zdiagnozować i podjąć właściwe leczenie.

Nasz zawodnik coraz częściej rozmyśla nad majowymi startami. Wiadomo - maj to pierwszy miesiąc poważnego ścigania się. I niestety, często w ostatnim tygodniu można wszystko zepsuć.

Najważniejszą zasadą jest to, żeby rower z przodu i z tyłu działał w podobny sposób. Ponieważ rower jest lżejszy, niż napędzający go człowiek, pozycja na nim ma kolosalny wpływ na obciążenie poszczególnych kół.

Tauryna jest drugim po glutaminie, najczęściej występującym aminokwasem w mięśniach. Odkryli ją naukowcy już w 1827 roku w żółci wołów! Tauryna stanowi 0,1% masy naszego ciała, a więc jeśli ważysz 100 kg, to zawartość tauryny powinna wynosić 100 g - zmagazynowanej głównie w mięśniach szkieletowych.

Kwiecień jest miesiącem zawodowych klasyków, legendarnych ronde van vlaanderen, paris - roubaix, liege - bastogne – liege, tj. jednodniowych wyścigów często o ponad stuletniej tradycji. Słyną z brutalności trasy i nieprzewidywalnej pogody.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

NOWOŚCI 2018

ROWERY 2018

Kaszubska marszruta

Blood Road