Amarantus – nazwa niektórym dobrze znana, większości zaś zupełnie obca. Najwyższy czas to zmienić! Nie ma co marnować tak cennego daru natury, który uprawia się już od ponad 5 tysięcy lat, a tradycję zapoczątkowali Indianie traktując jako świętość i nazywając go „nieśmiertelnym”.

Podczas drugiej wojny światowej Finlandia cierpiała na dotkliwe braki cukru. W tej sytuacji szukano produktu zastępczego i właśnie wtedy fińscy naukowcy odkryli KSYLITOL, NISKOKALORYCZNY CUKIER WYTWARZANY Z KORY BRZOZOWEJ.

Skiełkowane ziarna to tani pakiet witamin, mikroelementów i aminokwasów o błyskawicznym działaniu na organizm. Są praktycznie bezkaloryczne, za to bogate w składniki odżywcze i zawsze zielone. Wzmacniają po chorobie i pomagają schudnąć. Kiełki bogate są w najcenniejsze dla zdrowia składniki: witaminy A, B, C, E, H. Zawierają duże ilości wapnia, żelaza, siarki, magnezu, potasu oraz biotynę, cynk, selen jak również mikroelementy - lit, chrom. W czasie kiełkowania zgromadzone w nasionach składniki odżywcze pod, wpływem wilgoci, temperatury , a przede wszystkim enzymów ulegają przemianom w związki łatwo przyswajalne przez organizm. Kiełki różnią się między sobą wyglądem, smakiem, składem, jak i składnikami odżywczymi. Wybierając kiełki - warto kierować się smakiem, upodobaniem oraz zapotrzebowaniem organizmu. W tym celu przyjrzymy się bliżej kilku ich rodzajom.

Zastanawialiście się kiedyś, co tak naprawdę odróżnia amatora, nawet tego zaawansowanego, od profesjonalnego zawodnika? To jasne - dzieli ich przepaść.Ale z czego ona wynika? Obwód uda podobny, masa ciała podobna, procentowy udział tłuszczu w składzie ciała, również. Może to kwestia siły? Niekoniecznie, podczas przygotowań na siłowni operujecie podobnymi ciężarami. Może mityczne VO2 max jest na niskim poziomie?

Nieprzypadkowo mówi się, że dobre wyniki w sezonie zależą od solidnie przepracowanej zimy. Treningi w tym okresie - mimo iż jeszcze niezbyt intensywne - tworzą podstawę, na której oparta będzie Twoja forma.

Stopień wytrenowania zawodników jest już na tak wysokim poziomie, że różnice czasowe na mecie są minimalne, o zwycięstwie decydują niekiedy nawet nie sekundy, a ułamki sekund. Nie jest więc zaskoczeniem, że wielu sportowców dba o swoją dietę, gdyż to ona może stać się czynnikiem decydującym o wygranej lub porażce.

Środek okresu startowego w pełni. Zastanawiasz się, co możesz jeszcze zrobić, aby poprawić swoją formę sportową? Pozostaje już tylko dopiąć wszystko na ostatni guzik! Niezastąpione w tym celu może okazać się bezpośrednie przygotowanie startowe (BPS).

Specjaliści w dziedzinie outdooru od lat zalecają noszenie trzech oddzielnych warstw odzieży. Taki system ubierania się ma zapewnić użytkownikom komfort podczas różnych rodzajów aktywności sportowej. Diabeł zwykle tkwi w szczegółach, należy więc zwrócić uwagę na materiały, z których uszyta jest każda z warstw.

Pewnie każdy z W as chociaż raz miał okazję zakosztować jak smakuje dynia. Może jednym jawi się obraz rozkoszy podniebienia a innym utożsami się jedynie z Halloween? Cóż, żyjemy w skomercjalizowanym świecie, więc ciężko pominąć ten fakt. Dynia, jak każdy pokarm, może smakować wyśmienicie lub paskudnie. Ponieważ przepisy cieszą się powodzeniem, dziś namówię Was do przyrządzenia tej pomarańczowej, brzuchatej roślinki na kilka sposobów.

Te porady skierowane są do osób początkujących - to znaczy tych, które właśnie w tym roku zaczęły jeździć lub do tych, które na fali ogromnej popularności roweru postanawiają coś w swoim życiu zmienić i zacząć w przyszłym sezonie startować w zawodach.

Jeżeli już podliczyłeś budżet na przyszły sezon rowerowy, to dziś musisz zastanowić się nad tym, co najdroższe: nad swoim czasem. Tak, czas to pieniądz, a trzeba w swoim tygodniowym rozkładzie zajęć znaleźć go w odpowiedniej ilości na trening. I tu nie ma zmiłuj - to muszą być sztywno określone dni i godziny. Zaległości nie da się nadrobić i dlatego cele trzeba ustalić tak, żeby czasu wystarczyło nawet w razie zdarzeń losowych. W treningu rowerowym ważna jest systematyczność (i wytrwałość). Treningu nie można odkładać, nie można przekładać - jeżeli czegoś nie poćwiczysz dziś, to jutro będziesz o to stratny i będziesz musiał zrobić dwa razy więcej.

Zimowe treningi na siłowni mają zarówno swoich wielbicieli, jak i przeciwników. Ja należę do tej pierwszej grupy jednak wielu moich redakcyjnych kolegów za nic nie da się namówić do „przerzucania żelastwa” i wolą korzystać z alternatywnych rodzajów aktywności - niektóre z nich opisywałem już w ramach tego cyklu. Jeśli również lubicie ćwiczenia z ciężarami, zapewne zdarzyło Wam się zastanawiać, czym ćwiczyć na siłowni? Czy kolarze-amatorzy powinni ćwiczyć na maszynach, czy też z wolnymi ciężarami? Jeśli na maszynach, to jakich? A może sztanga daje lepsze efekty? Jeśli takie pytania również przyszły Wam do głowy (lub zwyczajnie nie wiecie, od czego zacząć po wejściu na siłownię) przeczytajcie poniższy tekst!

Dla wielu amatorów propozycja nawet częściowej rezygnacji z jazdy (i do pewnego stopnia z aktywności także) brzmi jak herezja. Przecież jakiekolwiek przerwy mogą doprowadzić do spadku formy! To prawda, lecz co w tym złego? Tak naprawdę nie liczy się to, ile można stracić, lecz ile można przed rozpoczęciem nowego sezonu zyskać. Dziś o okresie przejściowym i początkach okresu przygotowawczego oraz o związanym z nimi odpoczynkiem.

Zachęcam Was do wypróbowania kilka prostych przepisów aby dodać nowy-zdrowy produkt do swojego menu! Dla każdego coś pysznego i na obiad i na zdrowy deser! 

Były powodzie i było źle… nadeszły upały i jest… znów źle? Jeśli upał doskwiera Ci podczas treningu, Twoje ciało słabnie, a Ty masz pragnienie - przeczytaj tekst, który przygotowaliśmy specjalnie na tę okoliczność. Kolarskie drinki, to prezentacja i test najczęściej wybieranych napojów przez sportowców.

Wegetarianizm, w języku potoczny, to zbiór diet charakteryzujących się wyłączeniem z posiłków produktów pochodzenia zwierzęcego ( w tym także miodu) oraz ewentualnie jaj i nabiału, z powodów moralnych, etycznych lub zdrowotnych.

Sprawna stabilizacja centrum nie jest bynajmniej związana z „kaloryferem” na brzuchu! Termin „stabilizacja centralna” (ang. core stability) odnosi się do wydolności głębokich mięśni tułowia, których rolą jest kontrola centrum naszego ciała (region miedniczno-lędźwiowy) w statyce i dynamice.

Nasz zawodnik na Mistrzostwach Polski Dziennikarzy w Świeradowie zdobył brązowy medal. Jest bardzo zadowolony ze swojego wyniku, wszystkim się tym medalem chwali. Jego trener, Darek Poroś (MTB Votum Team), za to osiągnięcie przybił pionę, co jest drugą wielką nagrodą.

Węglowodany, jak dobrze wiecie, są – szczególnie w diecie kolarza – najważniejszym źródłem energii. Ponad połowę naszego zapotrzebowania energetycznego czerpiemy właśnie z nich.

Podczas podróży fotografujemy różne elementy kojarzące się z geografią lub kulturą danego obszaru, lecz pamiętajmy, że nie wolno zapominać o ludziach – to oni stanowią esencję odwiedzanych miejsc.

Zawodnik zastanawia się nad lipcowymi planami. Sprawa jest trudna - przecież to wakacje i trzeba je dobrze wykorzystać!!!

Kiedyś mówiono: masło jest najlepsze. Potem je wyklęto. Podobnie z mlekiem: raz słyszy się, żeby kupować chude, innym razem – tłuste. Nie trudno zwariować! Gubisz się przy półce z olejami? Pomożemy odnaleźć Ci się w świecie zakupów.

Plan na czerwiec. Zawodnik ma za sobą pierwsze starty. Wyniki nie są zadowalające. Trener i zawodnik decydują się na trening specjalistyczny.

Zbliża się najważniejszy górski wyścig w sezonie albo planowana od miesięcy dwutygodniowa wyrypa enduro. Twoja forma pozostawia jednak wiele do życzenia… Co robić, aby wyjazd w góry był przyjemnością, a nie walką o przetrwanie?

Nic nie dzieje się bez przyczyny. Przetrenowanie również nie bierze się znikąd i jest ostatnim stadium procesu, który zaczął się przynajmniej kilka tygodni wcześniej. Jest ono bardzo poważnym stanem i rzadko któremu amatorowi udaje się do niego doprowadzić, częściej mamy do czynienia z przemęczeniem. Tym niemniej nadmierny entuzjazm, zaangażowanie i brak wiedzy mogą sprawić, że trening nie będzie budowaniem formy, ale eksploatacją organizmu.

Pij PIWO, będziesz zdrowszy! Jeśli jesteś „ZA” – wzmocnij swoją opinię dodatkową teorią. Jeśli jesteś zagorzałym abstynentem, przeczytaj artykuł o złotym trunku i przekonaj się, że może i Tobie przyda się „kufel” dla regeneracji!

Liczy się nie tylko to, co zabierzemy, ale także w jaki sposób się spakujemy i ułożymy to we wnętrzu plecaka. Trzeba sobie dokładnie wszystko rozplanować, przewidując chronologię zdarzeń. Poniżej zamieszczamy także opis i zdjęcia tego, w co ubrana jest na zdjęciu Karen Eller.

Każdy z nas ma dylematy dotyczące wyboru produktów żywnościowych w sklepie. Zdrowa żywność, produkty w wersji light, bez konserwantów. Ile w tym chemii? Co wybrać? A może po prostu chleb ze smalcem? Spróbujemy pomóc Ci dokonać jak najlepszego wyboru. Zapraszamy na cykl artykułów pt „Wycieczka po sklepie”!

Mam nadzieję, że jeszcze nie doszliście do takiego momentu, ale jest czasami tak, że sezon trwa w najlepsze, organizm przyzwyczajony do obciążeń startowych, a wyniki się nie poprawiają. Ba, przeciwnicy zaczynają się rozkręcać. Jakie są przyczyny i co z tym robić?

Zawodnik kreśli ambitne rowerowe plany. Przez cały sierpień zamierza: jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć. Oczywiście, jak to z planami bywa, zakładają również, że coś może się nie udać.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1