Za pierwszym razem każdy chce wypaść jak najlepiej, niezależnie od tego, czy jest to pierwszy wyścig w sezonie, czy pierwszy start w życiu. Pierwsze imprezy, na których będzie można zasmakować rywalizacji, odbędą się na początku kwietnia i pewnie, z różnych powodów nie będziesz do nich perfekcyjnie przygotowany. Jak więc stanąć na wysokości zadania i nie skompromitować się na oczach rodziny i znajomych? Poniżej kilka skutecznych rad dotyczących najważniejszych spraw związanych ze startem.

Większość z nas to ludzie pracujący, mający masę obowiązków. Daleko nam do zawodowców, których dzień podporządkowany jest treningowi i jego oprawie.Mimo wszystko trenujemy i staramy się być coraz to lepsi. Tak wiele mówi się o diecie i o treningu, że chyba warto wspomnieć o tej jednej, nierozłącznej części, jaką jest SEN.

Pod koniec kwietnia w naszym kalendarzu mamy wielkanoc. Ten czas kojarzy się również z ogromną ilością słodkości na naszych stołach, warto więc pomyśleć o swojej sportowej sylwetce i przygotować równie pyszne desery w wersji „fit”!

Wiosna. Wychodzimy z piwnic i zatęchłych sal treningowych na świeże powietrze. W nozdrzach zapach kwiatów i adrenaliny zmieszanej z Ben gayem unoszącej się nad sektorami startowymi. Jeśli mówimy trening, mamy na myśli długą, asfaltową prostą, bądź szutrowe serpentyny stromo wznoszące się na alpejskie przełęcze. Rolki i trenażer? To już przeszłość, bo zaczęła się wiosna i wychodzimy... Wrzucając do testu trenażerów dwie „rolki”, włożyliśmy kij w mrowisko i rozpętała się mailowa dyskusja, która bynajmniej nie cichnie w miarę, gdy asfalty i błota obsychają.

Nie tylko jaja od złotej kury są prawdziwym skarbem! wystarczą te z wolnego chowu!

Między naszym zawodnikiem a jego trenerem trwa gorączkowa wymiana maili. Choć mieszkają w jednym mieście, kontaktują się prawie wyłącznie przez internet. Terminarze kolarza i coacha są tak napięte, że trudno jest im spotkać się osobiście. Kwiecień to przecież pierwsze starty.

Odcinek piersiowy to ostatnia część naszej wielowahaczowej ramy, którą ze względu na dość ograniczony zakres ruchomości oraz niewielką ilość ewentualnych problemów można porównać raczej do koncepcji softtaila.

Tegoroczna zima nasz nie rozpieszczała – niejednemu z nas śnieg pokrzyżował zamiary i misterny plan przygotowań do pierwszych wyścigów niemal legł w gruzach. W międzyczasie zawitała do nas wiosna i chyba powinniśmy wprowadzić do naszego planu nowe, intensywniejsze rodzaje jednostek treningowych. Jednak czy na pewno?

Szyja to kolejna część naszej wielowahaczowej konstrukcji, która może być odpowiedzialna za szereg dolegliwości, ujawniających się zarówno podczas aktywności sportowej, jak i w codziennym życiu.

Tylko amerykański przemysł wytwarza corocznie blisko 3 miliardy ton różnych substancji chemicznych. To dziewięć tysięcy różnorakich związków. Co roku miliardy ton przemysłowych chemikaliów wprowadzane są do środowiska, a więc do wody, powietrza i gleby.

W kolarskim życiu naszego zawodnika zaszyły poważne zmiany. jego trenerem zgodził się zostać Dariusz Poroś (Votum MTB Team). nowy trener specjalnie dla naszego kolarza napisał program.Długo się zastanawiałem, jak to wszystko poukładać, aż w końcu poprosiłem Darka, żeby mnie trenował. Jeżeli ktoś kiedyś uprawiał jakiś sport, to wie,że trener to podstawa. To nie jest już doradzanie jak kolega koledze, ale pewna wspólna idea. I nie chodzi o to, że trener stale obserwuje zawodnika, widzi jego błędy, zastanawia się jak pomóc, dobiera plan - to oczywiste.

W 1980 roku w wieku 13 lat zostałem kolarzem klubu kolarskiego w Ełku, jednego z wielu klubów, który miał zorganizowaną sekcję kolarską od młodzika, cztery lata potem juniora młodszego, juniora i wreszcie seniora.

W dobrych dla polskiego kolarstwa latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych zostało wprowadzonych wiele elementów treningu przydatnych w okresie zimowym. W dzienniczku kolarskim, który był obowiązkowy dla zawodników centralnego szkolenia, co zimę notowałem: trening - zabawa rowerowa.

Zawodnik rozmyśla nad kluczowymi kwestiami: jakie cele postawić sobie w najbliższym sezonie, jak poprawić wynik, jak ułożyć plan startów. i nad najważniejszym - jak trenować, aby się rozwijać sportowo.

Mindfulness, czyli sztuka koncentracji. Czym jest? Czemu służy i jak z tej metody mogą korzystać zarówno kolarze wyczynowi, jak i amatorzy dwóch kółek?  

Zawodnik zakończył sezon. Przegląda wyniki i jest bardzo z siebie zadowolony. We wrześniu pojechał dwa dobre wyścigi - w Ustroniu i Karpaczu - i już nie może doczekać się kwietnia 2011, żeby znów zameldować się na linii startu. A potem ruszyć w zawody z innymi. To ostatni odcinek tego cyklu.

Nie tylko łańcuch potrzebuje systematycznego serwisowania i użycia smarów, odpowiednich do każdej pogody, także nasze ciało - potrzebuje tego samego! Prezentujemy wybór maści dostępnych na polskim rynku i radzimy na czym polega masaż, jaki ma cel i jakie produkt stosować w określonym czasie i warunkach atmosferycznych.

To nie tylko symbol haloween, ale przede wszystkim bardzo smaczny i odżywczy owoc, którego rodzina obejmuje aż 760 gatunków.

GMO to pierwsze litery słów „genetycznie modyfikowane organizmy”.

Wielu kolarzy amatorów, którzy rozpoczęli treningi na rowerze w średnim wieku, często zastanawia się, czy taki trening może poprawić ich wyniki. Choć ćwiczenia są coraz bardziej zaawansowane, zawsze pozostaje wątpliwość - czy na pewno warto, czy przyniesie to skutek.

Chodzi o to, żeby na najczęściej używanych przełożeniach łańcuch biegł na wprost, bez wygięć na boki. To, jak ustawić linię łańcucha, zależy nie tylko od rodzaju roweru, ale i stylu pedałowania. Choć jej ustawienie polecamy zrobić w dobrym warsztacie, to dla jasności i zrozumienia z mechanikiem polecamy problem poznać i, choćby teoretycznie, przećwiczyć.

Nieprzypadkowo wybraliśmy październik na publikację testu trenażerów - coraz gorsza pogoda i coraz krótszy dzień skłania wielu rowerzystów do poszukiwania alternatywnych sposobów treningu. Trenażer wydaje się być rozwiązaniem idealnym, dzięki któremu można stać się całkowicie niezależnym od pogody za oknem oraz pory roku. Zobaczcie, jakimi zasadami należy się kierować, trenując z wykorzystaniem trenażera.

O co chodzi? Nie, nie o małą wyprawę... pamiętacie kiedy mama dawała Wam "wyprawkę" na wycieczkę? Ot właśnie... taki pakunek pomożemy Wam przygotować na rowerową podróż! Na niej niezbędne jest odpowiednie jedzenie i przedmioty z nim związane. Przyjrzyj się naszym propozycjom, mamy nadzieję że pomogą Ci przetrwać nawet najcięższe wyprawy!

Ten niezwykle użyteczny "owoc" rzadko gości na naszych stołach...a powinien częściej! Dlaczego? Przekonajcie się sami ile dobrego niesie ze sobą ten maślany przysmak i rzućcie okiem na nasz nowy artykuł. Znajdziecie w nim również sposób na jego przyrządzanie! 

Uwierz w siebie, czyli o wadze pewności siebie w kolarstwie i sporcie w ogóle. Jak budować, podtrzymać i nigdy nie zatracić wiary we własne możliwości. Jak skutecznie radzić sobie z przeszkodami podkopującymi pewność siebie w zawodniku.

Ponoć bikeBoard jest dla wszystkich, prawda? A skoro tak, to nie pomylę się kiedy stwierdzę, że spora część z Was ma już dość moich tekstów o żelkach, batonach, proszkach i innych „wynalazkach”. Ale są sposoby na normalne jedzenie ze spożywczaka, dietetyczne i dobre dla wyniku sportowego.

Zawodnik zajmuje na bikemaratonie w Tarnowie 29. miejsce open i 5. w M4 na dystansie mini. No, no, no, trafiłem na pierwszą kartkę - powiedział do siebie z niedowierzaniem nasz kolarz. - Jeszcze nigdy nie byłem tak wysoko na liście wyników. Ale nadal robi sobie wyrzuty, że dystans mini jest nieambitny - jedynie około 25-30 kilometrów. Postanawia o tym porozmawiać ze swoim trenerem.

Wybieracie się na górską przygodę i nie wiecie jak się zapakować? Przygotowaliśmy artykuł, w którym zawarliśmy garść porad na temat plecaków i pakowania się na kilkudniowe wyprawy.  Upłynęła dopiero połowa wakacji, a dla niektórych nawet to nie, a więc jest jeszcze czas, żeby pojechać na epicką wyprawę w góry. Wystarczy spakować plecak i wyruszyć. Niby oczywista sprawa, ale jak przychodzi się pakować, to nie wiadomo co zabrać i do czego.

Skoncentruj się, czyli o koncentracji w sporcie. Czemu służy koncentracja w sporcie i jak pracować nad jej poprawą. Jak koncentracja uwagi wpływa na wynik końcowy rywalizacji sportowej.

Margarynowy boom miał miejsce w latach 90., wtedy też zaczęła się najzacieklejsza batalia pomiędzy zwolennikami margaryn, a tradycjonalistami, spożywającymi masło. Walka trwa do dziś… a toczy się głównie wśród wielkich producentów. Przez to na dalszy plan schodzi kwestia naszego zdrowia, ustępując miejsca „biznesowi”.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

NOWOŚCI 2018

ROWERY 2018

Kaszubska marszruta

Blood Road