Ten niezwykle użyteczny "owoc" rzadko gości na naszych stołach...a powinien częściej! Dlaczego? Przekonajcie się sami ile dobrego niesie ze sobą ten maślany przysmak i rzućcie okiem na nasz nowy artykuł. Znajdziecie w nim również sposób na jego przyrządzanie! 

Uwierz w siebie, czyli o wadze pewności siebie w kolarstwie i sporcie w ogóle. Jak budować, podtrzymać i nigdy nie zatracić wiary we własne możliwości. Jak skutecznie radzić sobie z przeszkodami podkopującymi pewność siebie w zawodniku.

Ponoć bikeBoard jest dla wszystkich, prawda? A skoro tak, to nie pomylę się kiedy stwierdzę, że spora część z Was ma już dość moich tekstów o żelkach, batonach, proszkach i innych „wynalazkach”. Ale są sposoby na normalne jedzenie ze spożywczaka, dietetyczne i dobre dla wyniku sportowego.

Zawodnik zajmuje na bikemaratonie w Tarnowie 29. miejsce open i 5. w M4 na dystansie mini. No, no, no, trafiłem na pierwszą kartkę - powiedział do siebie z niedowierzaniem nasz kolarz. - Jeszcze nigdy nie byłem tak wysoko na liście wyników. Ale nadal robi sobie wyrzuty, że dystans mini jest nieambitny - jedynie około 25-30 kilometrów. Postanawia o tym porozmawiać ze swoim trenerem.

Wybieracie się na górską przygodę i nie wiecie jak się zapakować? Przygotowaliśmy artykuł, w którym zawarliśmy garść porad na temat plecaków i pakowania się na kilkudniowe wyprawy.  Upłynęła dopiero połowa wakacji, a dla niektórych nawet to nie, a więc jest jeszcze czas, żeby pojechać na epicką wyprawę w góry. Wystarczy spakować plecak i wyruszyć. Niby oczywista sprawa, ale jak przychodzi się pakować, to nie wiadomo co zabrać i do czego.

Skoncentruj się, czyli o koncentracji w sporcie. Czemu służy koncentracja w sporcie i jak pracować nad jej poprawą. Jak koncentracja uwagi wpływa na wynik końcowy rywalizacji sportowej.

Margarynowy boom miał miejsce w latach 90., wtedy też zaczęła się najzacieklejsza batalia pomiędzy zwolennikami margaryn, a tradycjonalistami, spożywającymi masło. Walka trwa do dziś… a toczy się głównie wśród wielkich producentów. Przez to na dalszy plan schodzi kwestia naszego zdrowia, ustępując miejsca „biznesowi”.

Zawodnik ma za sobą pierwsze starty w sezonie i kolejne przed sobą. Jest więc w trakcie okresu startowego. Trener modyfikuje rozpiskę, a zawodnika nadal nurtuje pytanie: czy stworzył sobie najlepsze warunki do ćwiczeń. Rozmawia o tym ze swoim trenerem - czyli dzisiejsze spotkanie jest na temat higieny treningu.

Na dobranie rozmiaru ramy rowerowej trzeba poświęcić dużo czasu i uwagi. Optymalny rozmiar ramy to raczej przedział, w którym mieszczą się rowery, na których dany rowerzysta dobrze się czuje. Ci, którzy stają w obliczu tego problemu po raz pierwszy powinni skorzystać z pomocy niezależnego eksperta.

Kiedy ustawiasz się na linii startu, nie robisz tego, żeby przewieźć tyłek po okolicy. Wspólne odliczanie i sygnał do startu wyzwala hormony walki i - co tu dużo gadać - przestajesz być zrównoważoną księgową, skupionym chirurgiem albo czułą nauczycielką. Stajesz się Wojownikiem!

Nasz zawodnik zajmuje 3 miejsce (!!!) Na dystansie mini w skandia maraton - w Bielawie, 16.05.2010. dostaje brązowy medal, zresztą pierwszy w życiu. Tak więc założenia na ten sezon już w połowie zrealizował.

Obecnie w świecie MTB królują maratony i wyścigi etapowe… Mordercze dystanse, trudne trasy przeznaczone są nawet dla amatorów generują problemy z doborem odpowiedniego paliwa!

Wielu amatorów kojarzy BPS jako termin związany ze sportem wyczynowym. Dowiedz się, czym dokładnie jest okres bezpośredniego przygotowania startowego, co można dzięki niemu zyskać i jak poprawnie go zaplanować i przeprowadzić!

Czerwiec oznacza sezon w pełni dla osób lubiących robić warzywno-owocowe zakupy na placach targowych. Od samego rana przyciąga nas wspaniały zapach i tęcza kolorów. W tym odcinku coś na czerwono - owocowo i zielono - warzywnie. Przyjrzyjmy się czereśniom i brukselce!

Do wyścigu zostały 3 dni. Zawodnik miota się z kąta w kąt i nie może doczekać się startu. Czuje się niemal w pełni przygotowany.

Zawody to także rodzaj treningu. Nawet u zawodników startujących sporadycznie zawody mogą pełnić ważną rolę w dochodzeniu do formy. Dowiedz się, co możesz zyskać startując w zawodach, nawet tylko kilka razy w roku!

W czerwcu odrywamy karty mieszanki paszowej dla koni. Nie, to nie żarty! Nie bez kozery powiedzenie „ końskie zdrowie”. Poznaj RemyLiVe, by urozmaicić „końskim żarciem” swoją dietę i cieszyć się zdrowiem.

W poniższym artykule postanowiliśmy przedstawić przegląd batonów sportowych. Przeczytacie również wskazówki dotyczące tego co, jak, kiedy i dlaczego powinniśmy jeść a czego unikać.

Trzyliterowe zaklęcie. Właściwie użyte pozwala cieszyć się w pełni amortyzacją roweru. Dotyczy wszystkich, no może z wyjątkiem szosowców i tych, co z niewiadomych powodów wciąż nie używają żadnego amortyzatora, nawet z przodu. W niniejszym artykule piszemy czym jest SAG, dlaczego jest taki ważny. Piszemy też gdzie go szukać i – co najważniejsze - jak go ustawić.

Trzyliterowe zaklęcie. Właściwie użyte pozwala cieszyć się w pełni amortyzacją roweru. Dotyczy wszystkich, no może z wyjątkiem szosowców i tych, co z niewiadomych powodów wciąż nie używają żadnego amortyzatora, nawet z przodu. W niniejszym artykule piszemy czym jest SAG, dlaczego jest taki ważny. Piszemy też gdzie go szukać i – co najważniejsze - jak go ustawić.

Jak redukować napięcie w sytuacji startowej? Co zrobić, by utrzymać pobudzenie swojego organizmu na optymalnym poziomie, tak aby służyło ono mobilizacji sił, a nie wpływało destrukcyjnie na nasz organizm i wynik końcowy?

Kreatyna dla kolarzy? Przecież to suplement dla kulturystów powie nie jeden z Was. Może i tak ale nie do końca! Na rynek wkroczyły specjalnie skomponowane staki keratynowe, których efekty mogą zaciekawić wytrzymałościowców. Zapraszam do lektury i zapoznania się z substancjami aktywnymi.

Makaron, ryż, ziemniaki… i znów makaron? Masz dość? A może jesteś na diecie bezglutenowej? Poznaj QUINOA - komosę ryżową. „Matkę zbóż”, która wcale nim nie jest, a jednak z powodzeniem bije na łeb wszystkie zboża - smakiem i wartościami odżywczymi! 

Zawodnik ciężko trenuje, ale cały czas go męczy pytanie - jak to z tymi treningami jest.

Kluczowa sprawa w czasie maratonu. Wygodny rower na długim dystansie zawsze jest szybszy. Jakie cechy powinien posiadać rower do maratonów? Przekonajcie się sami!

Kolejność zadań i ćwiczeń realizowanych podczas treningu wynika wprost z procesów przebiegających w organizmie podczas wysiłku. Dowiedz się, jak zaplanować część główną jednostki treningowej, aby była ona skuteczna i przynosiła oczekiwane efekty.

Chwyty kierownicy (z ang. grip), to jeden z najmniej rzucających się w oczy komponentów roweru. A to przecież, po pedałach i siodełku, nasz trzeci punkt styku z rowerem. Wcale nie mniej ważny! Od doboru chwytów zależy i bezpieczeństwo, i komfort. Gripy muszą przede wszystkim zapewnić pewne trzymanie kierownicy. Ale równie ważne jest tłumienie drgań, na które narażone są nasze dłonie. Wielogodzinna jazda terenowa może stać się nieziemską rozkoszą lub koszmarem. Warto dobrze je dobrać.

Testy pełnią bardzo ważną rolę w treningu - do wykonania najprostszych z nich nie potrzebujesz skomplikowanej aparatury i laboratorium. Dowiedz się jak za pomocą prostych i łatwych do wykonania testów monitorować efekty treningu.

Najlepsi zawodnicy po wyczerpującym wyścigu lub treningu najchętniej zamawiają stek wołowy ze świeżymi warzywami i ryżem, makaronem lub chlebem. Naczelny powiedział mi kiedyś, że w trakcie wycieczki czy maratonu zamiast ociekającego cukrem czy bakaliami batona, najchętniej zjadłby taki o smaku boczku czy golonki.

Zawodnik otrzymuje od trenera program i zaczyna jeździć. - Toś się doigrał - pomyślałem, gdy mój trener dyktował mi program. Bo zazwyczaj takie programy, to krótkie zdania typu: 2-3 razy w tygodniu, raz górka, raz szosa. A tu - cała długa lista - treningi codziennie. Od godziny do trzech. Wtedy przekonałem się, że sportowcy rzeczywiście muszą mieć wyniki - skoro mają takie obciążenia - i właściwie na sam widok tych zaleceń miałem już dość.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później