Zawodnik ciężko trenuje, ale cały czas go męczy pytanie - jak to z tymi treningami jest.

Kluczowa sprawa w czasie maratonu. Wygodny rower na długim dystansie zawsze jest szybszy. Jakie cechy powinien posiadać rower do maratonów? Przekonajcie się sami!

Kolejność zadań i ćwiczeń realizowanych podczas treningu wynika wprost z procesów przebiegających w organizmie podczas wysiłku. Dowiedz się, jak zaplanować część główną jednostki treningowej, aby była ona skuteczna i przynosiła oczekiwane efekty.

Chwyty kierownicy (z ang. grip), to jeden z najmniej rzucających się w oczy komponentów roweru. A to przecież, po pedałach i siodełku, nasz trzeci punkt styku z rowerem. Wcale nie mniej ważny! Od doboru chwytów zależy i bezpieczeństwo, i komfort. Gripy muszą przede wszystkim zapewnić pewne trzymanie kierownicy. Ale równie ważne jest tłumienie drgań, na które narażone są nasze dłonie. Wielogodzinna jazda terenowa może stać się nieziemską rozkoszą lub koszmarem. Warto dobrze je dobrać.

Testy pełnią bardzo ważną rolę w treningu - do wykonania najprostszych z nich nie potrzebujesz skomplikowanej aparatury i laboratorium. Dowiedz się jak za pomocą prostych i łatwych do wykonania testów monitorować efekty treningu.

Najlepsi zawodnicy po wyczerpującym wyścigu lub treningu najchętniej zamawiają stek wołowy ze świeżymi warzywami i ryżem, makaronem lub chlebem. Naczelny powiedział mi kiedyś, że w trakcie wycieczki czy maratonu zamiast ociekającego cukrem czy bakaliami batona, najchętniej zjadłby taki o smaku boczku czy golonki.

Zawodnik otrzymuje od trenera program i zaczyna jeździć. - Toś się doigrał - pomyślałem, gdy mój trener dyktował mi program. Bo zazwyczaj takie programy, to krótkie zdania typu: 2-3 razy w tygodniu, raz górka, raz szosa. A tu - cała długa lista - treningi codziennie. Od godziny do trzech. Wtedy przekonałem się, że sportowcy rzeczywiście muszą mieć wyniki - skoro mają takie obciążenia - i właściwie na sam widok tych zaleceń miałem już dość.

Choć dużo mówi się o odpowiedniej diecie, jako jednym z elementów przyczyniających się do sukcesu sportowca, relatywnie niewiele uwagi poświęca się zagadnieniu odżywiania mózgu. Nie tylko mięśnie zawodnika potrzebują „paliwa” do prawidłowego i efektywnego działania.

Do roku 2001 w świecie sterów wszystko było jasne. Znakomita większość rozwiązań charakteryzowała się umieszczeniem łożysk na zewnątrz ramy, a średnica obudów tychże łożysk była większa od średnicy główki ramy. Jednak od roku 2001 średnica łożysk oraz sposobu ich osadzenia w główce zaczęły się zmieniać. Zaczęła się era sterów „zintegrowanych”.

Bardzo lubię jedno zdanie zmarłego w ubiegłym roku internetowego lunatyka rowerowego, Sheldona Browna: Większość rowerów projektowana jest na potrzeby wyczynowców, nawet jeśli znakomita większość rowerzystów nimi nie jest. Ale tak już widocznie musi być, że większość z nas zapatrzona w gwiazdy wierzy, że wystarczy mieć taki sam rower, żeby wygrywać na igrzyskach. Pasjonat zrezygnuje ze wszystkiego, odmówi sobie szynki i rosołu w niedzielę, żeby kupić wymarzoną część.

Bardzo lubię jedno zdanie zmarłego w ubiegłym roku internetowego lunatyka rowerowego, Sheldona Browna: Większość rowerów projektowana jest na potrzeby wyczynowców, nawet jeśli znakomita większość rowerzystów nimi nie jest. Ale tak już widocznie musi być, że większość z nas zapatrzona w gwiazdy wierzy, że wystarczy mieć taki sam rower, żeby wygrywać na igrzyskach. Pasjonat zrezygnuje ze wszystkiego, odmówi sobie szynki i rosołu w niedzielę, żeby kupić wymarzoną część.

Po opublikowaniu pierwszego tekstu o BG Fit, w korespondencji, którą nam nadsyłacie, odbieramy niekończący się lament kolarzy i rowerzystów pragnących właściwie i bezboleśnie usiąść za kierownicą.

Prowadząc usystematyzowane treningi na pewno prowadzisz także dziennik treningowy, choćby w formie najprostszych notatek. Notujesz wiele wartości - czas, tętno średnie i maksymalne, ilość pokonanych kilometrów, być może nawet średni i maksymalny poziom generowanej mocy

Jakie korzyści z systematycznych ćwiczeń czerpie nasz umysł? Jaki wpływ na nasze samopoczucie ma sportowa zaprawa i czy można mówić o tym, że kształtuje charakter człowieka?

Krewniak pszenicy. To pra-stare zboże przetrwało w niezmienionej formi po dziś dzień i możemy czerpać z jego dobrodziejstwa. Jak wpleść go w nasz jadłospis i jakie korzyści wynikają z orkiszowych dań dowiecie się w tym artykule.

Zawodnik robi test wydolnościowy i pierwszy raz otrzymuje dokładne wyniki badań swojego organizmu. Trener ustala plan treningu.

Czy obok umiejętności czysto fizycznych warto doskonalić się pod względem mentalnym w sporcie? Jakie psychologiczne kompetencje sportowca mogą wpłynąć na korzyść uzyskanego przez niego wyniku? O treningu koncentracji, radzeniu sobie ze stresem, budowaniu celów oraz zawodniczej pewności siebie, a także o skutecznym motywowaniu się do działania w słowach kilku.

Wyznaczenie celu treningu to nie tylko nadanie kierunku własnym działaniom, ale także sposób na ocenę sezonu, okresu treningowego, ważnych zawodów.

Nowe odmiany suportów są coraz to doskonalsze, przed zakupem warto jednak zastanowić się, który wybrać. Rzecz w tym, że wyboru suportu często dokonuje się wraz z zakupem ramy.

O miodach i ich dobroczynnych właściwościach zapewne każdy z Was słyszał już w dzieciństwie.

Pasjonat spotyka trenera. Przygotowania do testu wydolnościowego - co to jest i po co.

Ćwiczenia siłowe to obowiązkowy punkt planu treningowego podczas jesiennych i zimowych miesięcy. Jakie są ich zalety oraz jak ułożyć plan i jakie ćwiczenia wybrać dowiecie się z kolejnego odcinka treningu.

To najbardziej charakterystyczny i rozpoznawalny nawet dla kompletnych laików komponent roweru szosowego. Od przeszło stu lat niezmiennie stanowi oręż herosów dwóch kółek.

Tak jak pisałem przed miesiącem - listopad to przełom rowerowego roku. Kończę poprzedni sezon i zaczynam następny. Jakieś małe fajerwerki i do roboty.

To już jesień, tak więc nie ma co się oszukiwać - zbliżamy się do końca sezonu. Jeszcze może jakiś start lub dwa. Ale październik to idealny moment, żeby podsumować sezon i ustalić plany na następny rok. Bo rok rowerowy zaczyna się... w listopadzie.

Kolarstwo górskie to nie tylko jazda na rowerze, zwłaszcza dla zawodników spoza czołówki. W porównaniu do nich, częściej pchasz rower pod górę, sprowadzasz w dół (na pewno niektórzy z nas), więcej hamujesz, dłużej zjeżdżasz.

Dla niektórych są niepotrzebnym ciężarem, brzydkim dodatkiem, dla innych elementem wyposażenia, bez którego nie wyobrażają sobie roweru. Brutalna prawda jest taka, że jesienią lepiej mieć błotniki niż mokrą, zimną d… Przed zakupem trzeba tylko dobrze zastanowić się, w jakich warunkach będą używane. Od tego zależy kształt, wielkość i mocowanie.

Żeby to sprawdzić, zagłębiliśmy się w archiwalne numery naszego czasopisma. Zobaczcie, jak wypadło porównanie rowerów testowanych przez ostatnie paręnaście lat z tymi współczesnymi.

Kiedy spóźnieni wpadliśmy do warsztatu SuperPedro, buzowało już w kominku, a w całym pomieszczeniu rozchodził się balsamiczny zapach gatunkowego drewna sandałowego, którym SuperPedro zwykł w nim palić.

Nadeszła pora na pomidora! Teraz, kiedy są w super cenie, świeże, aromatyczne i jędrne, powinny stanowić bazę naszego talerza. Jakie wybrać i co nam one dają dowiecie się w najnowszym numerze.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1