Smartfon służy przeważnie nam, rowerzystom do nawigacji i zapisywania aktywności. A gdyby tak móc ustawić nim przerzutkę?

Przyjęło się mówić: „źle mi działają przerzutki”. W ten sposób całą winę zrzucamy na niewinny mechanizm.

Nie ma nic bardziej denerwującego jak rozregulowane przerzutki podczas planowanej od dawna wycieczki. Zamiast cieszyć się jadą i podziwiać krajobraz, wściekasz się że biegi nie wchodzą, łańcuch ociera i nerwowo próbujesz kręcić śrubką przy manetce, a jak sam nie możesz sobie dać rady prosisz kumpli o pomoc, a regulacja wcale nie jest trudna. Przeczytaj to się przekonasz.

Jedną z najważniejszych cech każdej przerzutki jest tzw. pojemność, która jest wyrażana liczbą. Powstaje po odjęciu ilości zębów największej i najmniejszej zębatki korby napędowej. W tym odcinku porad przybliżamy bliżej tę kwestię.

Ustawienie przerzutki przedniej to początek zabawy z ustawianiem napędu w rowerze. Ale samo ustawienie śrubek ograniczających wychył prowadnika i naprężenie linki to połowa sukcesu. Przeczytaj na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę.

Zima w pełni, a co za tym idzie czas serwisu - konserwacji sprzętu. Jedną z istotniejszych spraw jest wymiana zużytych, zabrudzonych linek i pancerzy. Warto to zrobić, gdyż ich nowe odpowiedniki znacznie poprawią zmianę biegów. Nie wiesz jednak jak się do tego zabrać? Spokojnie. Wszystko jasno i przejrzyście prezentujemy w formie rysunków i pisemnej instrukcji.

Regulacja przerzutki to nie tylko kwestia indeksacji, czyli precyzji w zmianie biegów osiąganej poprzez regulację naprężenia linki. Przerzutki tylne posiadają jeszcze trzy inne regulacje które wskazujemy w naszym artykule i podpowiadamy jak z nich prawidłowo korzystać.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach