Zmęczenie, nawracające infekcje, katar, reakcje alergiczne, brak energii – to tylko niektóre z symptomów obniżonej odporności w zimie. Na szczęście można z nimi walczyć: treningiem i dietą.

XXI wiek to czas nasilających się klęsk żywiołowych. Susze, powodzie, huragany i trzęsienia ziemi zbierają żniwo na kolejnych zamieszkanych przez człowieka terenach. Żywioł natury nie oszczędza również Polski. Media regularnie donoszą o kolejnych anomaliach pogodowych, powodujących odcięcie od świata wioski czy gospodarstwa domowego. Patrzysz na to z boku, współczujesz, ale z drugiej strony myślisz: „mi taka sytuacja nie grozi”. Czy aby na pewno?

Sezon w pełni, treningi w toku, maratonów tyle, co grzybów po deszczu… a my coraz częściej myślimy jednak o organizacji tego szczególnego dnia - rower, ciuchy, Forma… plan dojazdu i trasa… Na całe szczęście coraz częściej myślimy o tym, co jeść w tygodniu poprzedzającym dzień maratonu!

Mimo że woda nie jest źródłem energii, twoje zdolności wysiłkowe są wprost proporcjonalne do stanu nawodnienia organizmu. Nasze ciało składa się z 60-70% wody, a istotę i sens nawadniania podkreśla fakt, iż organizm umiera po 3-5 dniach bez dostępu do wody.

Oto, jak nie przerywając reżimu treningowego, spalać jak najwięcej wolnych kwasów tłuszczowych. Czyli jak chudnąć, zachowując wypracowane mięśnie i moc.

Znany producent suplementów diety dla sportowców ALE - Active Life Energy po sukcesie na rynku sportów wytrzymałościowych wypuszcza nową linię produktów - ALE Power dedykowanych pod fitness, crossfit, sztuki walki oraz sporty sylwetkowe!

Zdobądź wiedzę potrzebną do ułożenia sobie diety sportowca. Dowiedz się, jakich produktów i w jakich ilościach potrzebuje twój organizm przy regularnym wysiłku fizycznym. Książka Nancy Clark “Jedz i trenuj” to recepta na zrównoważoną dietę sportowca.

W maju czeka nas istne szaleństwo na placach targowych. Mnóstwo kolorowych warzyw i owoców. Półki uginają się pod naciskiem zdrowej dawki energii. Przyjrzyjmy się bliżej – na scenę wkraczają  kolega szparag i koleżanka truskawka!

Podejrzewam, że ciężko znaleźć osobę, która przyznałaby, że nie lubi grillować. Wraz ze zmianą aury na wiosenno-letnią niemalże na każdym kroku możemy poczuć zapach palonego drewna i przyrządzanych potraw.

Gdy rozpieszcza nas „złota jesień” i nie ma przymrozków, z sadów owocowych aż wysypują się polskie, wspaniałe owoce: jabłka, gruszki, śliwki, na skraju lasów pojawiają się nawet maliny.

Jajka od dawnych czasów uważane były za pożywne i zdrowe, póki w latach siedemdziesiątych dietetycy nie wypowiedzieli wojny cholesterolowi, który w żółtku jaja znajduje się w sporych ilościach.

Wielokrotnie udowadniano, że stawianie sobie celów znacznie ułatwia przekształcanie ich w działania! Cele te powinny być konkretne, pozytywne i realistyczne.

Postaram się przedstawić wam najnowszy pogląd na temat kontroli apetytu, metabolizmu i zagrożeń wynikających z głodówki. przedstawię także proste i skuteczne techniki utraty masy ciała. Bo utrata tkanki tłuszczowej może korzystnie wpływać na wydolność sportową pod warunkiem, że jest bezpieczna i logiczna.

W Chinach magia i moc lecznicza żeń-szenia jest znana już od 4 tysięcy lat. Europa zainteresowała się tym korzeniem na początku XVI wieku.

Wiele kobiet twierdzi, że mikrofala to jeden z lepszych wynalazków XX wieku - tuż obok zmywarki i pralki. Kolarze, którzy mają mało czasu, bo większość tego „wolnego” spędzają na rowerze, pewnie odpowiedzieliby podobnie!


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Czy 2000 zł wystarczą? Test 10 modeli MTB

Projekt ścieżka

Geometria wyścigowa czy wytrzymałościowa?

Bianchi Oltre XR4 Super Record

Najtańsze gravelówki w Polsce