Nie do końca. · Staraj się wykonywać ćwiczenia wielostawowe, unikaj większości ćwiczeń izolowanych. Ćwiczenia wielostawowe to takie, podczas których w ruchu bierze udział wiele stawów (np. przysiad ze sztangą, wyciskanie sztangi na ławeczce). Angażują one do pracy wiele grup mięśniowych, w przeciwieństwie do ćwiczeń izolowanych, które skupiają się np. na konkretnych mięśniach, np. bicepsach. · Ćwiczenia izolowane można wykorzystać w treningu mięśni nóg (zginacze i prostowniki uda, łydki). W pozostałych przypadkach lepsze efekty dadzą ćwiczenia wielostawowe. · Staraj się ćwiczyć z „wolnymi ciężarami” (hantlami, sztangami itp.) - pracują wtedy mięśnie odpowiedzialne za utrzymanie odpowiedniej postawy podczas ćwiczenia, za stabilizację ciała i równowagę. Maszyny mogą być ciekawym uzupełnieniem treningu lub elementem nauki danego ruchu, jeśli nigdy wcześniej nie ćwiczyłeś na siłowni. · Przykładowy zestaw ćwiczeń „na nogi”: przysiad ze sztangą, prostowanie nóg w kolanach na maszynie, zginanie n.g w kolanach na maszynie, wspięcia na palce. · Przykładowy zestaw ćwiczeń na pozostałe partie mięśniowe: wyciskanie sztangi na ławeczce prostej, ściąganie drążka wyciągu górnego do karku, skłony na ławeczce skośnej, wznosy tułowia w opadzie, unoszenie przedramion stojąc, prostowanie ramion ze sztangą lub hantlami. Jeśli nie siłownia… Jeśli nie lubisz ćwiczyć w zamkniętych pomieszczeniach, wolisz ćwiczyć w domu a nie w klubie lub większą przyjemność sprawia Ci trening w terenie, nadal możesz wykonywać ćwiczenia siłowe. Znane wszystkim „pompki”, „brzuszki”, „przysiady”, podciąganie na drążku itp. dają dobre rezultaty. Tego typu ćwiczenia możesz wykonywać bez żadnych opłat w domu, w terenie itp. Nie potrzebujesz żadnego sprzętu, możesz jedynie zainwestować w drążek do podciągania, montowany we framudze drzwi - jego koszt to kilkadziesiąt złotych. Ćwiczenia w domu to doskonały sposób na wzmocnienie mięśni, i przygotowanie do właściwego treningu siłowego, jeśli nigdy nie ćwiczyłeś w ten sposób. W ćwiczeniach siłowych możesz także wykorzystać teren (podchodzenie pod górę, marsze w trudnym terenie lub po schodach) oraz rower (np. podjazdy na „za twardym” przełożeniu - to ćwiczenie zacznij wykonywać dopiero na wiosnę). Podsumowując… Ćwiczenia siłowe zarówno te wykonywane w klubie, jak i w domu, są doskonałym uzupełnieniem jesiennego i zimowego treningu. Nie tylko wzmacniają one mięśnie, ale także chronią przed kontuzjami. Twój trening może być podobny do treningu kulturystów. Unikaj ćwiczeń izolowanych i dbaj o poprawną technikę. To gwarancja Twojego bezpieczeństwa. Nie martw się także nadmiernym przyrostem masy mięśniowej - nie osiągniesz tego bez odpowiedniej diety.
(gdzie kupić)


Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Dodano: 2009-12-31

Autor: Tekst: Paweł Steinke

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920