Aby założyć zwykłe gripy na kierownicę, trzeba zastosować, któryś z „patentów” na poślizg. Wystarczy zmoczyć kierownicę i wnętrze chwytu wodą lub spryskać od środka lakierem do włosów), aby łatwo go nasunąć. Po wyschnięciu grip będzie mocno trzymał się kierownicy. Do zdejmowania warto zaopatrzyć się w strzykawkę z igłą. Potem wystarczy w kilku miejscach przekłuć chwyt i wstrzyknąć po kilka kropli wody. Zejdą bardzo łatwo, a małe dziurki nie mają żadnego wpływu na działanie czy wygląd. Takich problemów nie spotkają ci, którzy zdecydują się na chwyty ze specjalnymi obejmami. Dzięki małym śrubom imbusowym po łatwym założeniu na kierownicę można zacisnąć obejmę zyskując bardzo pewne mocowanie. Obejmy mogą znajdować się tylko na jednym lub na obu końcach chwytu, mogą być demontowalne lub stanowić jego integralną część. Szczególnie profilowane gripy ergonomiczne powinny być mocowane obejmami, gdyż akurat ich przekręcanie się na kierownicy jest bardzo uciążliwe.
Podsumowanie
Chwyty to - na szczęście - jeden z najtańszych elementów roweru, więc dobranie odpowiednich metodą prób i błędów nie będzie zbyt kosztowne. Co więcej - wbrew pozorom gripy należy regularnie „odświeżać” - nawet guma nasiąka potem i bakterie mają używanie. Chwyty ergonomiczne budzą kontrowersje i są osoby, które ich stosowanie w rowerze górskim uważają za bezcelowe lub wręcz niebezpieczne. Argumentem, który się przytacza, jest to, że częste zmiany pozycji, np. jazda na stojąco, wymagają zmian ułożenia dłoni i świetny na siedząco gruby grip z dużą „płetwą” utrudnia trzymanie w każdej innej pozycji. Ja z powodzeniem od kilku lat używam
ergonomicznych z krótkimi rogami. Startuję w wielogodzinnych oraz wielodniowych maratonach i takie odpowiadają mi najbardziej. Mocno namawiamy więc Was do spróbowania dwóch lub trzech typów, w tym także profilowanych, aby znaleźć optymalne dla siebie.
Cały artykuł został opublikowany w miesięczniku bikeBoard #4/2010 (gdzie kupić)


Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Dodano: 2010-04-30

Autor: Tekst: Piotr Kisielewski

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920