
Wymieniamy linki przerzutek
Mimo że przeprowadzić przez pancerz linkę potrafi chyba każdy, a i przykręcić linkę do przerzutki to nie filozofi a, to wyjęcie i zamontowanie jej w manetce może początkującemu rowerzyście sprawić kłopot. Jak pisaliśmy w poradach warsztatowych (bB #3/2008), linki i pancerze należy kontrolować co 2000 km, i jeśli to potrzebne - wymieniać je. (Komplet do przerzutek to koszt 50-150 zł, a efekt poprawy kolosalny.) Jak się okazuje, nie wszyscy wiedzą, jak to zrobić. Stąd też postanowiliśmy zaprezentować, jak powinni robić to użytkownicy różnych rodzajów manetek. Może to oczywiste, ale zaczynamy od odkręcenia imbusem linki od przerzutki i zdjęcia (lub po prostu odcięcia) z niej kapturka przy użyciu np. kombinerek. Dalsze czynności są różne, w zależności o modelu manetek. Do całej akcji będziemy potrzebować: obcinaczki do pancerzy, obcęgów, imbusa 2,5/5 mm, śrubokrętu krzyżakowego, nowych linek i pancerzy, kapturków. Manetki Shimano Rapidfi re/Rapidfi re Plus, Triggery SRAM: X.7, X.5, X.4 Śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy plastikową zaślepkę znajdującą się tuż przy cynglach. Ustawiając przerzutkę na najmniejszym trybie (najwyższy bieg tylnej przerzutki/najniższy bieg przedniej przerzutki); w przypadku przerzutek Shimano Low Normal i Rapid Rise najniższy bieg z przodu i z tyłu; widzimy końcówkę w formie walca (to znak, że możemy wysunąć linkę). Wypychamy linkę przez otwór (powstały po wykręceniu śrubki). Zakładamy nową linkę. Manetki SRAM X.9 i X.0 Należy odkręcić nakrętkę, podnieść dekielek, a następnie, przy użyciu jakiegoś szpikulca, delikatnie przesunąć sprężynkę i wyciągnąć linkę. Manetka Dual Control tylnej przerzutki (prawa) Wyjąć duże gniazdo śruby gwiazdkowej na końcu klamki (na osłonce z logo Shimano); wypchnąć linkę, która wyjdzie przez otwór, w którym było gniazdo śruby (aby poszło to łatwiej, można pomóc sobie jakimś szpikulcem). Nową linkę wpuszczamy w odsłonięty otwór, przeprowadzamy przez śrubę baryłkową, a jej koniec (z walcowatym łebkiem) umiejscawiamy w zaczepie odchodzącym od klamki. Manetka Dual Control przedniej przerzutki (lewa) Należy odkręcić śrubę gwiazdkową mieszczącą się obok śruby baryłkowej, pod żadnym pozorem nie wykręcać dwóch mniejszych śrubek.
Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Dodano: 2008-05-31
Autor: Tekst: Wojciech Szlachta
Reklama