Nie tylko łańcuch potrzebuje systematycznego serwisowania i użycia smarów, odpowiednich do każdej pogody, także nasze ciało - potrzebuje tego samego! Prezentujemy wybór maści dostępnych na polskim rynku i radzimy na czym polega masaż, jaki ma cel i jakie produkt stosować w określonym czasie i warunkach atmosferycznych.

Kiedy oglądasz relacje z wielkich tourów pewnie nie raz widziałeś masażystów obsługujących swoje ekipy. To nie kwestia świecących, opalonych i gładkich nóg...choć to tylko efekt uboczny „kręci” niejednego kolarza i... kolarkę. Rzecz siedzi nieco głębiej - chodzi o masaż sportowy, często z pomocą specjalnych preparatów. Wybór na polskim rynku jest tak szeroki, że postanowiliśmy zrobić krótki przegląd i przybliżyć Ci, na czym polega masaż, jaki ma cel i jaki produkt stosować w określonym czasie i warunkach atmosferycznych. Masaż sportowy jest modyfikacją klasycznego masażu leczniczego. Wykonywany jest zdecydowanie silniej i energiczniej. Jego celem jest rozgrzanie mięśni, usunięcie przemęczenia powstałego na skutek intensywnego wysiłku fizycznego, „zakwasów”, wspomagając leczenie urazów powstałych w czasie treningu czy zawodów.

Po pełen tekst artykułu zapraszamy do papierowego wydania bikeBoard 11/2010 (gdzie kupić).
O tym, jak się masować i jak powinna wyglądać regeneracja przeczytajcie na naszej stronie. Jak twierdzą fizjoterapeuci z wieloletnim stażem, wpływ maści i żeli na położone pod skórą mięśnie i ścięgna jest niewielki, jeśli jakikolwiek. Zdecydowany wpływ na poprawę zdrowia tkanek i samopoczucie położonych pod skórą mają zabiegi manualne, czyli masaż. Preparaty wspomagają i działają powierzchniowo. Dlatego nie wystarczy się wysmarować i czekać na efekty. Polecamy zatem lekturę naszych archiwalnych materiałów na temat masażu i automasażu sportowego. Miłego masowania!

Dodano: 2010-11-26

Autor: Tekst: mgr inż. Karolina Kozela, technolog żywienia

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB