Owijka brudzi się, przeciera i przepaca. Warto ją wymienić co jakiś czas, bo nowa jest przyjemną odmianą. Jeśli lubisz miękkie i grube kierownice, możesz nawinąć taśmę gęściej niż proponuje to nasz ekspert, a cienkie owijki można nawinąć dwukrotnie. Są także specjalne poduszki żelowe, które można podłożyć i przykleić pod owijką dla poprawy komfortu.

Przedstawiamy opis, w którym rezygnujemy z przyklejania krótkich pasków osłaniających obejmy łap STI. Nasz ekspert uznał, że są zbędną komplikacją. Końcowy efekt zależy od cierpliwości i zdolności manualnych. Ćwiczenie czyni mistrza, dobrze, że tę samą owijkę można nawinąć kilkukrotnie.

Potrzebne będą:
- owijka z korkami
- taśma izolacyjna
- ostre nożyczki

1. Przyklej linki do kierownicy. Jeśli nie ma ona specjalnych rowków do ich prowadzenia, ustaw je z przodu kierownicy. Poszerzą powierzchnię górnego chwytu.
2. Linki przymocuj zwykłą taśmą izolacyjną (zdj.1.). Ułatwi to nakładanie owijki na kierownicy.
3. Odsłoń gumy łap kierownicy.
4. Rozwiń owijkę i odklej część osłonki kleju, który znajduje się po wewnętrznej stronie.
5. Sprawdź, jak dużo owijki musisz zostawić, żeby skutecznie zablokować korkiem końcówkę taśmy. Nawiń pierwszy zwój kierownicy.
6. Wsuń do środka rurki naddatek owijki i wetknij korek na próbę. Musi wejść ciasno. Kierownice o grubych ściankach (np. kompozytowe) wymagają mniejszego naddatku owijki, cienkościenne znacznie więcej.
7. Dobrym punktem startu i odniesienia jest metoda, w której cała powierzchnia kleju na owijce przylega do kierownicy, a szerokość pozbawiona kleju wystaje poza krawędź kierownicy.

8 Wyjmij korek, dokonaj poprawek i zacznij właściwe nawijanie (zdj.2.).
9. Stojąc z boku roweru przyklej początek owijki tak, żeby zaczynała się pod kierownicą. Przyklejaj od dołu do góry i na zewnątrz roweru.
10. Po nawinięciu jednego pełnego obrotu owijaj tak, żeby klej przylegał do kierownicy, a wolna od kleju powierzchnia nachodziła na poprzedni zwój taśmy.
11. Lekko nadciągaj owijkę. Nie przesadzaj jednak. Jeśli naciągniesz zbyt mocno, stanie się cienka i nie będzie dobrze wyglądać.
12. Kolejne zwoje powinny być ustawione w regularnych odległościach. Jeśli coś ułoży się nie tak, zawsze możesz odkleić owijkę i poprawić. Klej pozwala na wielokrotne poprawki.
13. Szerokość nawijania dopasuj tak, żeby ostatni nawój pod łapami doszedł do ich plastikowych obudów.

14. (zdj.3.) Kolejny nawój należy poprowadzić na tyle wysoko, żeby zasłonić łapy i ich obejmę, ale ominąć otwory, do których wtyka się wypustki gumowych osłon łap STI (zdj.4.).
15. Owijając obejmę z tyłu kierownicy przejdź z owijką na wierzch łap i upewnij się, że guma wraz z owijką zasłoni elementy kierownicy (zdj.4.). Jeśli nie, wróć do punku 14 tej procedury.

16. Jeśli wielkość obejmy lub mała elastyczność owijki uniemożliwiają eleganckie nawinięcie na obejmie łapy, z tyłu kierownicy przyklej docięty na wymiar skrawek owijki (zdj.5.).

17. Po owinięciu kierownicy do zgrubienia, dotnij owijkę tak, żeby końcówkę ukryć pod spodem (zdj.6.). Można dociąć ją pod skosem.
18. Dołączonymi do owijki skrawkami taśmy zaklej wolny koniec owijki kilkukrotnie przyklejając taśmę do owijki i kierownicy.
19. Zakończ ją pod spodem.

20. Wetknij naddatek owijki do wnętrza kierownicy i wciśnij korek (zdj.7.).

Dodano: 2018-08-08

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki

Reklama


Aktualny numer