Żeby zrozumieć sens odpowiedniego treningu, potrzebna jest wiedza dotycząca zasilania człowieka, bo organizm napędzany jest z kilku źródeł i każde z nich działa zupełnie inaczej. Pierwszym źródłem zasilania jest system fosfagenowy czyli kompleks ATP i fosfokreatyny. (...)

Nie raz słyszeliście o tym, że wystarczy mierzyć sobie puls, żeby ocenić swoją formę. To mit. Formy sportowej nie wykazuje poziom tętna tylko intensywność wysiłku.

Dwa koła. Napęd z łańcuchem. Przerzutki. Wszystkie rowery składają się z podobnych części, jednak wyścigi, w których możesz na nich wystartować, często znacznie się od siebie różnią. Zwracamy uwagę jakie wymagania przed Twoim organizmem stawiają różne typy wyścigów i jak ich charakterystyka podpowie Ci, w jaki sposób powinieneś przygotować się do rywalizacji i na jakie elementy Twojej kondycji należy zwrócić szczególną uwagę.

Sportowcom i nie tylko, odnowa biologiczna kojarzy się zwykle z zabiegami fizykoterapeutycznymi (masaż, sauna, krioterapia....), jednakże w sporcie, a zwłaszcza wyczynowym, zakres jej środków jest znacznie szerszy.

Gdy prawie 40 lat temu dwóch amerykanów zorganizowało pierwsze zawody w niecodziennym trójboju nawet nie przypuszczali jaką popularnościa wkrótce będzie cieszyć się ta nowa dyscyplina. Dzisiaj traithlon uprawiają tysiaće ludzi na całym świecie i wchodzi w program igrzysk olimpijskich. W najnowszym odcinku treningu podpowiadamy jak najlepiej przygotować się do startów w tej ciężkiej dyscyplinie i jak gospodarować siłami podczas zawodów.

Niestety będę zmuszony rozczarować wszystkich fanów ponieważ nie będę tu zapowiadał nowych odcinków popularnego serialu sensacyjnego. Postaram się za to podpowiedzieć, jak należy się przygotować do dość specyficznej konkurencji kolarskiej.

Wiele osób jeżdżących na co dzień rowerem MTB zastanawia się nad zakupem drugiego roweru i często wybór pada na szosówkę jako rower umożliwiający uzupełnienie treningu. Jednak naszym zdaniem, rower przełajowy może okazać się fajniejszym rozwiązaniem. Tym artykułem chcemy Was zachęcić do spróbowania tej dyscypliny i przybliżyć, jak się jeździ na przełajówce po przesiadce z MTB.

Większość dystansu już za tobą, wszystko idzie tak jak sobie założyłeś, a nawet lepiej. Jedziesz jak szalony, nogi same się kręcą. Czujesz już upragniony zapach mety, aż tu nagle straszliwy ból przeszywa Ci nogę - to skurcz.

Oglądając wyścig kolarski, czy zastanawialiście się kiedykolwiek, dlaczego zawodowi kolarze są aż tak przeraźliwie szczupli? Czy waga zawodnika aż tak istotnie wpływa na wydolność fizyczną? Jak zatem określić prawidłową masę ciała i ilość tkanki tłuszczowej w organizmie? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w tym artykule, jak również sposób na pozbycie się paru zbędnych kilogramów.

Obecnie w sporcie wyczynowym obserwuje się ciągłe zwiększanie objętości i intensywności treningu. Wpływa to na skrócenie czasu potrzebnego na regenerację organizmu. Może to hamować postępy zawodnika oraz przyczynić się do pogorszenia wyników sportowych, a zatem przetrenowania.

Rozpoczynamy nowy cykl porad treningowych dotyczących kolarstwa górskiego. Co miesiąc na www.bikeboard.pl nowy gorący temat i nowe porady dostosowane do pory roku. Do lektury zachęcamy nie tylko sportowców ale przeciętnych rowerzystów i maratończyków. Nawet tych którzy postanowili przejść z trzeciej setki do drugiej. Czym właściwie jest trening? Jak trenować? Czy każdy, kto "dużo jeździ na rowerze" trenuje? W tym cyklu artykułów chcielibyśmy zapoznać Was z teorią i praktyką treningu według najnowszych badań i metod z powodzeniem stosowanych już na zachodzie. Zachęcamy do dyskusji na ten temat. Nasi specjaliści odpowiedza na nurtujące Was pytania i postarają sie dostosować porady do indywidualnych potrzeb i aspiracji.

Polega on na przeplataniu odcinków pokonywanych z bardzo dużą intensywnością z odcinkami odpoczynkowymi, w czasie których intensywność jest znacznie mniejsza. Po co takie urozmaicenia?


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB