Większość rowerów jest udoskonalana przez właścicieli. To po prostu stwierdzenie faktu. Modyfikujemy swoje maszyny na potęgę. Oto tekst jak modyfikacje optymalizować, od czego zacząć, co sprawi największa różnicę i jak nie zbankrutować w trakcie udoskonalania.

Osiągnięcie przez zawodnika wysokiej formy sportowej wymaga od trenera stosowania w czasie szkolenia różnorakich metod treningowych. Powinny one być dobierane adekwatnie do wymogów danej dyscypliny sportowej, okresu przygotowawczego oraz poziomu zaawansowania zawodnika.

W tym artykule piszemy jak gotować makaron, aby miał najwięcej wartości odżywczych.

Zeskok na stromych zjazdach to umiejętność podstawowa, właściwie wystarczy umieć kierować, hamować i wiedzieć jak pokonać uskok, żeby poradzić sobie z każdym górskim zjazdem. I od razu z grubej rury, bez wstępów. Uskoki, bez względu na wielkość, trzeba pokonywać tak, żeby koła zetknęły się z ziemią równocześnie. Lepiej nawet skoczyć na tylne koło, choć tak jest mniej stabilnie, niż nurkować na twarz przednim kołem w dół. Pokonując zeskoki w polecany przez nas sposób, można znacznie zmniejszyć ryzyko OTB, czyli niesławnego przeskoczenia kierownicy.

Niby nic nadzwyczajnego. Przecież każdy potrafi skręcać. Wystarczy ruszyć kierownicą i już. Ale na maratonach okazuje się że inni jakoś szybciej przejeżdżają przez zakręt. Jak oni to robią?

Było już o bezpiecznej jeździe na podjazdach, teraz przyszła kolej na technikę zjeżdżania czyli z punktu widzenia kolarza górskiego, o najprzyjemniejszej części jazdy.

Nie ma nic gorszego niż zabrać się do regulacji czy naprawy z młotkiem, wygiętym śrubokrętem albo połamanym i startym zestawem kluczy pamiętającym czasy pierwszego roweru Wigry.

Wiele osób jeżdżących na co dzień rowerem MTB zastanawia się nad zakupem drugiego roweru i często wybór pada na szosówkę jako rower umożliwiający uzupełnienie treningu. Jednak naszym zdaniem, rower przełajowy może okazać się fajniejszym rozwiązaniem. Tym artykułem chcemy Was zachęcić do spróbowania tej dyscypliny i przybliżyć, jak się jeździ na przełajówce po przesiadce z MTB.

Jeszcze dwadzieścia lat temu obecne rekordy sportowe sięgały daleko poza granice ludzkich wyobrażeń. Jednak dziś wiemy, iż granice przystosowawcze człowieka do obciążeń fizycznych są o wiele bardziej elastyczne i podatne na kształtowanie.

Trening ma swoje prawa. Oto podstawy, bez których nie sposób sensownie pracować nad poprawą formy. 

Wbrew pozorom pedałowanie to nie tylko naciskanie na pedały. Trzeba zastosować kilka innych bardziej ogólnych zasad. Pedałowanie powinno być płynne i nie powinno wywoływać dodatkowych, niepotrzebnych ruchów bioder, czy ramion na boki.

Najważniejsze podczas wyścigu (poza dobrym sprintem z bramek startowych) jest utrzymanie dużej prędkości i wykorzystywanie przeszkód do jej powiększania. Najwięcej można zyskać na prawidłowym pokonywaniu zakrętów. 

W zasadzie nie ma się nad czym zastanawiać. Droga skręca, Ty skręcasz. Banalna sprawa. Ale trochę teorii na temat czynności, którą wykonujesz odruchowo, może poprawić technikę pokonywania zakrętów.

Świat sprzętu rowerowego rządzi się bezwzględnymi prawami. Nowe rozwiązania technologiczne wypierają stare. Każdy kolejny sezon przynosi wiele innowacji i usprawnień. Rodzi to wiele pytań, np. co wybrać: grubą oś czy szybkozamykacz?

Większość dystansu już za tobą, wszystko idzie tak jak sobie założyłeś, a nawet lepiej. Jedziesz jak szalony, nogi same się kręcą. Czujesz już upragniony zapach mety, aż tu nagle straszliwy ból przeszywa Ci nogę - to skurcz.

Z różnych względów vert jest w naszym kraju mało popularny. Najczęstszą przyczyną jest po prostu brak odpowiednio wykonanych ramp, na których można bezpiecznie ćwiczyć. Jeśli jednak w Waszym najbliższym otoczeniu znajduje się rampa, to warto spróbować na niej swoich sił.

Jak ustawić klocki hamulców, żeby nie ocierały o obręcz i nie piszczały przeraźliwie? Do czego służą te wszystkie śrubki? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tym artykule traktującym o regulacji hamulców V-brake.

Jak prawidłowo ustawić klamki, żeby się nimi wygodnie operowało? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w tym artykule.

Jak prawidłowo ustawić hamulce szosowe? Do czego służą te wszystkie śrubki? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tym artykule traktującym o regulacji hamulców szosowych.

Naszym zdaniem naukę trików z rotacją powinniśmy zacząć od opanowania jazdy tyłem, czyli właśnie „fakie”. Lepiej będzie uczyć się samego obrotu, gdy "wyprowadzenie" roweru po lądowaniu z niego mamy już opanowane.

Czytanie tego tekstu zajmie ci mniej niż rozgrzewka – jakieś 10 minut. Chcę, żebyście po jego przeczytaniu wiedzieli, na czym polega specyfika przedstawionych konkurencji, aby się do nich właściwie nastawić, przygotować i realnie ocenić swoje możliwości.

Zastanawiasz się jaki rower wybrać, który styl jazdy jest dla ciebie odpowiedni? Jak dobrać rower? Zastanawiasz się nad odpowiedziami na te pytania, przeczytaj dalej.

Oglądając wyścig kolarski, czy zastanawialiście się kiedykolwiek, dlaczego zawodowi kolarze są aż tak przeraźliwie szczupli? Czy waga zawodnika aż tak istotnie wpływa na wydolność fizyczną? Jak zatem określić prawidłową masę ciała i ilość tkanki tłuszczowej w organizmie? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w tym artykule, jak również sposób na pozbycie się paru zbędnych kilogramów.

W poprzednim odcinku Nowej Szkoły pisaliśmy o tym, że nauka nowych trików wiąże się z dobieraniem odpowiednich rozmiarów hop. Niezależnie od podjętych środków ostrożności, nigdy nie osiągniemy pełni bezpieczeństwa. Dlatego też naukę X-up'a powinniśmy rozpocząć na płaskim terenie.

Od właściwej regulacji łożysk sterowych roweru zależy prowadzenie, bezpieczeństwo i sterowność roweru. Łożyska sterowe kierownicy muszą być ustawione na tyle lekko, żeby umożliwić łatwe obracanie kierownicą, a jednocześnie na tyle mocno, żeby nie było luzów, klekotu i brzęczenia.

Kupiłeś kompletny rower albo ramę, amortyzator, piastę lub coś innego, by lepiej wyposażyć swój rower. To był na pewno dobrze przemyślany wybór. Jednak Murphy w jednym z swoich praw twierdzi: „że jeżeli coś może pójść źle, to na pewno pójdzie” i nagle okazuje się, że w rowerze tylna przerzutka jest nie taka jak powinna, tarcze hamulcowe są krzywe, a w amortyzatorze padło tłumienie.

Marzy ci się prawdziwy Big Air? Pamiętaj, że zanim zaczniesz doskonalić umiejętności związane z panowaniem nad rowerem w powietrzu, musisz nauczyć się upadać w taki sposób, by nie zrobić sobie krzywdy.

W drugim odcinku Baba radzi co robić, żeby jazda na rowerze była bezpieczna. Poruszane tematy mogą wydawać się znane bo stale o nich powtarzamy ale mimo to radzimy przeczytać. Nadmiar wiedzy jeszcze nikomu nie zaszkodził jej brak często.

Smukłe, zgrabne, pokryte delikatną skórą, sprężyste, twarde w dotyku i do tego z niebywale figlarnym rowkiem. Wiosna przyszła, krew popłynęła w żyłach żwawiej, oczy widzą tylko to, co zobaczyć chcą, a wyobraźnia załatwia resztę. I tylko to Was tłumaczy! To nie damskie pośladki tu opisałem, tylko nowe siodło. Męskie!

Street i Dirt to bardzo młode dyscypliny kolarstwa, przynajmniej jeśli chodzi o nasz kraj i rowery górskie. Spadek cen części do bików przeznaczonych do ekstremalnych odmian sportów rowerowych i moda zza oceanu sprawiły jednak, że coraz więcej ludzi wybiera ten właśnie sposób spędzania wolnego czasu, czy też w poważniejszych przypadkach - stylu życia.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920