Podstawą świadomego treningu sportowego jest właściwe jego zaplanowanie. Oczywiście, jeżeli nie interesuje cię rywalizacja na wyścigach, a jedynie wycieczki ze znajomymi, nie musisz przestrzegać rygorystycznych zaleceń i precyzyjnie ułożonego planu. Jednakże, jeśli spróbujesz stosować się do kilku podstawowych zasad, osiągniesz więcej w tym samym czasie.

W poprzednim odcinku mogliście znaleźć informacje dotyczące treningu w jego pierwszej fazie, czyli okresie przygotowania ogólnego. Zasadniczym celem tamtego okresu było zbudowanie podstawy, na której można oprzeć dalsze treningi prowadzące do osiągnięcia założonego celu.

Podstawą świadomego treningu sportowego jest właściwe jego zaplanowanie. Uważam, że każdy, kto ambitnie uprawia kolarstwo, powinien jeździć wg sensownie ułożonego planu. Oczywiście, jeżeli nie interesuje cię rywalizacja na wyścigach, a jedynie wycieczki ze znajomymi, nie musisz przestrzegać rygorystycznych zaleceń i precyzyjnie ułożonego planu. Jednakże, jeśli spróbujesz stosować się do kilku podstawowych zasad, osiągniesz więcej w tym samym czasie. Po co? A choćby po to, żeby w trakcie wycieczek pokonywać dłuższe i ciekawsze trasy.

Jazda w zimie to nie bajka, a Polska to nie Kalifornia. Ci, którzy nie jeździli do tej pory zimą, nie zdają sobie sprawy z tego, że wymaga to pewnych przygotowań. Można sobie narobić krzywdy, a rower po śnieżnych wycieczkach może znaleźć się w opłakanym stanie. Wystarczy jednak odpowiednio się przygotować do nowych warunków, aby przetrwać tę porę roku, a nawet czerpać przyjemność z jazdy zimą.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap