60-70% energii, a nawet więcej, rowerzysta powinien pozyskiwać z węglowodanów. W diecie przeważającym jej źródłem powinny być węglowodany złożone. Wraz z cukrami prostymi powinny wzajemnie uzupełniać dietę.

Zima tuż, tuż. Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytanie, co robić, żeby wiosną nie walczyć z nagromadzonym tłuszczykiem, ale zacząć sezon w dobrej formie, to mam dobrą wiadomość – mądrzy ludzie wymyślili trenażer.

Wielu z Was (i nas) planując zakup lub modernizację swoich maszyn nie ogranicza się tylko do oferty polskich sklepów, ale szuka też okazji poza granicami naszego kraju. Internet, sklepy wysyłkowe lub wyjazdy zagraniczne stwarzają możliwości zakupu rowerów i komponentów po atrakcyjniejszych cenach lub niedostępnych w sklepach nad Wisłą. Szczególnie istotne wydaje się to w przededniu wstąpienia polski do Unii Europejskiej, kiedy otwarcie granic i zliberalizowana polityka celna pozwoli na swobodne zakupy w dowolnym kraju Europy.

Polega on na przeplataniu odcinków pokonywanych z bardzo dużą intensywnością z odcinkami odpoczynkowymi, w czasie których intensywność jest znacznie mniejsza. Po co takie urozmaicenia?

Podstawą świadomego treningu sportowego jest właściwe jego zaplanowanie. Oczywiście, jeżeli nie interesuje cię rywalizacja na wyścigach, a jedynie wycieczki ze znajomymi, nie musisz przestrzegać rygorystycznych zaleceń i precyzyjnie ułożonego planu. Jednakże, jeśli spróbujesz stosować się do kilku podstawowych zasad, osiągniesz więcej w tym samym czasie.

W poprzednim odcinku mogliście znaleźć informacje dotyczące treningu w jego pierwszej fazie, czyli okresie przygotowania ogólnego. Zasadniczym celem tamtego okresu było zbudowanie podstawy, na której można oprzeć dalsze treningi prowadzące do osiągnięcia założonego celu.

Podstawą świadomego treningu sportowego jest właściwe jego zaplanowanie. Uważam, że każdy, kto ambitnie uprawia kolarstwo, powinien jeździć wg sensownie ułożonego planu. Oczywiście, jeżeli nie interesuje cię rywalizacja na wyścigach, a jedynie wycieczki ze znajomymi, nie musisz przestrzegać rygorystycznych zaleceń i precyzyjnie ułożonego planu. Jednakże, jeśli spróbujesz stosować się do kilku podstawowych zasad, osiągniesz więcej w tym samym czasie. Po co? A choćby po to, żeby w trakcie wycieczek pokonywać dłuższe i ciekawsze trasy.

Jazda w zimie to nie bajka, a Polska to nie Kalifornia. Ci, którzy nie jeździli do tej pory zimą, nie zdają sobie sprawy z tego, że wymaga to pewnych przygotowań. Można sobie narobić krzywdy, a rower po śnieżnych wycieczkach może znaleźć się w opłakanym stanie. Wystarczy jednak odpowiednio się przygotować do nowych warunków, aby przetrwać tę porę roku, a nawet czerpać przyjemność z jazdy zimą.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Trek Madone SLR
Cannondale SystemSix
Wilier Triestina Cento 10 Air
Scott Foil 20 czy 20 Disc
Specialized Enduro Pro 29
Liv Intrigue Advanced 0
Giant Defy Advanced Pro 0
Canyon Grail CF SL 8.0
Romet Mustang M1