Lista artykułów w kategorii Standardy, wymienniki i rozwiązania
Nakładanie owijki
Owijka brudzi się, przeciera i przepaca. Warto ją wymienić co jakiś czas, bo nowa jest przyjemną odmianą. Jeśli lubisz miękkie i grube kierownice, możesz nawinąć taśmę gęściej niż proponuje to nasz ekspert, a cienkie owijki można nawinąć dwukrotnie. Są także specjalne poduszki żelowe, które można podłożyć i przykleić pod owijką dla poprawy komfortu.
Szosowe opony bezdętkowe - szytki przyszłości?
Różnice w odczuciach z jazdy między rowerami tej samej klasy, ale różnych producentów, w dużej mierze wynikają z zastosowanego ogumienia.
Konserwacja odzieży technicznej
No i stało się. Na kurtce z membraną pojawiła się plama niewiadomego pochodzenia, a wszystkoodporne spodnie zesztywniały z nadmiaru błota. Stajesz przed prawdziwym dylematem: prać czy nie prać? Bo to przecież nie bawełniana koszulka czy kalesony, tylko ekwipunek o niewiarygodnych parametrach technicznych, kosztujący setki złotych.
Montaż skręcanych łożysk Press-Fit
PressFit i inne odmiany nowoczesnych suportów na wciskane łożyska, takie jak BB86/92 czy BBRight, działałyby bezdźwięcznie w idealnym świecie, gdzie wszystkie ramy są perfekcyjnie wykonane. W rzeczywistości, niedokładności o skali ułamków milimetrów powodują, że wciśnięte łożyska są albo przygniecione, albo miski nie siedzą wystarczająco ciasno. Efektem jest trzeszczenie, którego nie da się pozbyć bez radykalnych posunięć.
Porównanie powierzchni styku opon z podłożem
Sprawdziliśmy jak bardzo różni się powierzchnia styku opon w zależności od rozmiaru.
Montaż bloków pedałów zatrzaskowych
Porady techniczne z Shimano Service Center Airbike. Wśród butów MTB panuje jeden standard na dwie śruby nie kompatybilne z pedałami szosowymi. Wśród szosowych zdarzają się wyjątki, trzema śrubami montuje się bloki
Paulina wyjaśnia
U zarania bikeBoardu pojawił się cykl artykułów pod tajemniczym kryptonimem WOWSZSK (wszystko o co wstydzisz się zapytać swoich kumpli), gdzie tajemniczy Ken von Dratzky tłumaczył skomplikowane zagadnienia.
Paulina wyjaśnia
U zarania bikeBoardu pojawił się cykl artykułów pod tajemniczym kryptonimem WOWSZSK (wszystko o co wstydzisz się zapytać swoich kumpli), gdzie tajemniczy Ken von Dratzky tłumaczył skomplikowane zagadnienia.
HNG: miękkie biegi w szosówce
Hybrydowy napęd górski to nazwa nieoficjalna. Dotyczy zastosowania kompaktowej korby szosowej (50-34) wraz z kasetą MTB o największej zębatce 32, 34 lub 36 z. Celem jest uzyskanie możliwie jak najbardziej miękkich przełożeń. Seryjnie nie występuje (wyjątek sram - patrz niżej), jednak bardzo często taka przeróbka pożądana jest przez osoby pokonujące na rowerach szosowych strome i długie podjazdy.
Presja i dopasowanie
Od naszej ostatniej rozprawki na temat standardów suportu minął już ponad rok (bikeBoard 1/2010). Przewidywaliśmy wówczas, że oprócz standardu Shimano, największe szanse na rozwój i popularność ma suport BB 30.
Prostsza zmiana dętki
Na targach Eurobike 2012 jak zawsze można było znaleźć kilka ciekawych rozwiązań, zmierzających do ułatwienia życia rowerzystom.
Stery "ukryte" w ramie - co warto wiedzieć
Do roku 2001 w świecie sterów wszystko było jasne. Znakomita większość rozwiązań charakteryzowała się umieszczeniem łożysk na zewnątrz ramy, a średnica obudów tychże łożysk była większa od średnicy główki ramy. Jednak od roku 2001 średnica łożysk oraz sposobu ich osadzenia w główce zaczęły się zmieniać. Zaczęła się era sterów „zintegrowanych”.
Nowe standardy suportów: więcej niż 24 mm
Nowe odmiany suportów są coraz to doskonalsze, przed zakupem warto jednak zastanowić się, który wybrać. Rzecz w tym, że wyboru suportu często dokonuje się wraz z zakupem ramy.
Nowe wcielenie "barana": geometria kierownic szosowych
To najbardziej charakterystyczny i rozpoznawalny nawet dla kompletnych laików komponent roweru szosowego. Od przeszło stu lat niezmiennie stanowi oręż herosów dwóch kółek.