Amarantus – nazwa niektórym dobrze znana, większości zaś zupełnie obca. Najwyższy czas to zmienić! Nie ma co marnować tak cennego daru natury, który uprawia się już od ponad 5 tysięcy lat, a tradycję zapoczątkowali Indianie traktując jako świętość i nazywając go „nieśmiertelnym”.

Ciągła pogoń za nowinkami, jak i zawzięta walka o klienta firm produkujących suplementy dla sportowców, spowodowała, że na rynku znajduje się obecnie cała masa różnych preparatów. Niektóre z nich są skuteczne jedynie na reklamach. Dlatego w tym artykule zaproponujemy kilka sprawdzonych preparatów pod kątem kolarstwa, które pomogą wam jeździć szybciej, jak i znacznie skrócą czas potrzebny na regenerację.

Podczas drugiej wojny światowej Finlandia cierpiała na dotkliwe braki cukru. W tej sytuacji szukano produktu zastępczego i właśnie wtedy fińscy naukowcy odkryli KSYLITOL, NISKOKALORYCZNY CUKIER WYTWARZANY Z KORY BRZOZOWEJ.

Skiełkowane ziarna to tani pakiet witamin, mikroelementów i aminokwasów o błyskawicznym działaniu na organizm. Są praktycznie bezkaloryczne, za to bogate w składniki odżywcze i zawsze zielone. Wzmacniają po chorobie i pomagają schudnąć. Kiełki bogate są w najcenniejsze dla zdrowia składniki: witaminy A, B, C, E, H. Zawierają duże ilości wapnia, żelaza, siarki, magnezu, potasu oraz biotynę, cynk, selen jak również mikroelementy - lit, chrom. W czasie kiełkowania zgromadzone w nasionach składniki odżywcze pod, wpływem wilgoci, temperatury , a przede wszystkim enzymów ulegają przemianom w związki łatwo przyswajalne przez organizm. Kiełki różnią się między sobą wyglądem, smakiem, składem, jak i składnikami odżywczymi. Wybierając kiełki - warto kierować się smakiem, upodobaniem oraz zapotrzebowaniem organizmu. W tym celu przyjrzymy się bliżej kilku ich rodzajom.

Stopień wytrenowania zawodników jest już na tak wysokim poziomie, że różnice czasowe na mecie są minimalne, o zwycięstwie decydują niekiedy nawet nie sekundy, a ułamki sekund. Nie jest więc zaskoczeniem, że wielu sportowców dba o swoją dietę, gdyż to ona może stać się czynnikiem decydującym o wygranej lub porażce.

Pewnie każdy z W as chociaż raz miał okazję zakosztować jak smakuje dynia. Może jednym jawi się obraz rozkoszy podniebienia a innym utożsami się jedynie z Halloween? Cóż, żyjemy w skomercjalizowanym świecie, więc ciężko pominąć ten fakt. Dynia, jak każdy pokarm, może smakować wyśmienicie lub paskudnie. Ponieważ przepisy cieszą się powodzeniem, dziś namówię Was do przyrządzenia tej pomarańczowej, brzuchatej roślinki na kilka sposobów.

Zachęcam Was do wypróbowania kilka prostych przepisów aby dodać nowy-zdrowy produkt do swojego menu! Dla każdego coś pysznego i na obiad i na zdrowy deser! 

Były powodzie i było źle… nadeszły upały i jest… znów źle? Jeśli upał doskwiera Ci podczas treningu, Twoje ciało słabnie, a Ty masz pragnienie - przeczytaj tekst, który przygotowaliśmy specjalnie na tę okoliczność. Kolarskie drinki, to prezentacja i test najczęściej wybieranych napojów przez sportowców.

Wegetarianizm, w języku potoczny, to zbiór diet charakteryzujących się wyłączeniem z posiłków produktów pochodzenia zwierzęcego ( w tym także miodu) oraz ewentualnie jaj i nabiału, z powodów moralnych, etycznych lub zdrowotnych.

Sprawna stabilizacja centrum nie jest bynajmniej związana z „kaloryferem” na brzuchu! Termin „stabilizacja centralna” (ang. core stability) odnosi się do wydolności głębokich mięśni tułowia, których rolą jest kontrola centrum naszego ciała (region miedniczno-lędźwiowy) w statyce i dynamice.

Węglowodany, jak dobrze wiecie, są – szczególnie w diecie kolarza – najważniejszym źródłem energii. Ponad połowę naszego zapotrzebowania energetycznego czerpiemy właśnie z nich.

Kiedyś mówiono: masło jest najlepsze. Potem je wyklęto. Podobnie z mlekiem: raz słyszy się, żeby kupować chude, innym razem – tłuste. Nie trudno zwariować! Gubisz się przy półce z olejami? Pomożemy odnaleźć Ci się w świecie zakupów.

Pij PIWO, będziesz zdrowszy! Jeśli jesteś „ZA” – wzmocnij swoją opinię dodatkową teorią. Jeśli jesteś zagorzałym abstynentem, przeczytaj artykuł o złotym trunku i przekonaj się, że może i Tobie przyda się „kufel” dla regeneracji!

Każdy z nas ma dylematy dotyczące wyboru produktów żywnościowych w sklepie. Zdrowa żywność, produkty w wersji light, bez konserwantów. Ile w tym chemii? Co wybrać? A może po prostu chleb ze smalcem? Spróbujemy pomóc Ci dokonać jak najlepszego wyboru. Zapraszamy na cykl artykułów pt „Wycieczka po sklepie”!

Wiecie już, jakie węglowodany i tłuszcze kupować w markecie spożywczym – omówiłam to już w poprzednich artykułach. Pora na białko.

Opisywane w dwóch poprzednich odcinkach urazy kończyn dolnych wynikały z przeciążeń wywołanych dużą powtarzalnością ruchu. Kolarskie problemy w obrębie kończyn górnych są natomiast najczęściej skutkami urazów ostrych - np. złamania kości przy chronieniu głowy w czasie upadku lub wynikającymi z długotrwałego utrzymywania kończyn w jednej pozycji urazami przeciążeniowymi o charakterze statycznym.

Pokrywa 70% powierzchni naszej planety, stanowi 1,3 miliarda m3 mas wody i decyduje o ziemskim życiu…WODA ! Dzięki niej rozwinęło się życie i jest od niej zależne. Pełni szereg istotnych funkcji w naszym organizmie: wspomaga absorbcję substancji pokarmowych, transportuje składniki odżywcze do komórek, rozpuszcza i usuwa z organizmu zbędne produkty przemiany materii, nawilża wdychane powietrze, odgrywa rolę w regulacji temperatury ciała, amortyzuje stawy, tworzy elastyczny płaszcz ochronny dookoła ważnych narządów, a także chroni organizm przed promieniowaniem.

Lody lody na patyku.... Upał doskwiera, nie ma to jak to ochłoda w formie czegoś zimnego, a najlepiej wręcz lodowatego. W kolejnym odcinku żywienia dowiesz się dlaczego jako formę przekąski warto wybrać właśnie lody.

To związek chemiczny: alkaloid ksantynowy - narkotyk, cieszący się niebywałą popularnością wśród całych populacji! Brzmi groźnie?

Dla każdego kawosza dzień bez pachnącej kawki z rana to dzień stracony! Tym razem przygotowaliśmy dla Was kilka ważnych informacji żywieniowo - zdrowotnych pod kątem wyboru kawy i sposobu jej przyrządzania.

Zainteresowanie kolarstwem w naukach medycznych nacelowane jest głównie na wynik wyczynowca. Skupia się bowiem wokół tematu fi zjologii wysiłku i wydolności oraz dopingu (również jego wykrywaniu). Kwestia kontuzji, czyli szeroko pojętych urazów ortopedycznych, jest natomiast pomijana i traktowana po macoszemu. Odzwierciedla się to w małej ilości publikacji zarówno naukowych, jak i poradniczych na ten temat. W sporcie rowerowym jest niestety tak, że trafniejszym pytaniem jest „kiedy wystąpi kontuzja?” niż „czy wystąpi?”. A w obliczu problemu nie wolno strugać twardziela i bagatelizować go, tylko oddać się w ręce fachowców (lekarz, fi zjoterapeuta), żeby uraz zdiagnozować i podjąć właściwe leczenie.

Tauryna jest drugim po glutaminie, najczęściej występującym aminokwasem w mięśniach. Odkryli ją naukowcy już w 1827 roku w żółci wołów! Tauryna stanowi 0,1% masy naszego ciała, a więc jeśli ważysz 100 kg, to zawartość tauryny powinna wynosić 100 g - zmagazynowanej głównie w mięśniach szkieletowych.

Pod koniec kwietnia w naszym kalendarzu mamy wielkanoc. Ten czas kojarzy się również z ogromną ilością słodkości na naszych stołach, warto więc pomyśleć o swojej sportowej sylwetce i przygotować równie pyszne desery w wersji „fit”!

Nie tylko jaja od złotej kury są prawdziwym skarbem! wystarczą te z wolnego chowu!

Odcinek piersiowy to ostatnia część naszej wielowahaczowej ramy, którą ze względu na dość ograniczony zakres ruchomości oraz niewielką ilość ewentualnych problemów można porównać raczej do koncepcji softtaila.

Szyja to kolejna część naszej wielowahaczowej konstrukcji, która może być odpowiedzialna za szereg dolegliwości, ujawniających się zarówno podczas aktywności sportowej, jak i w codziennym życiu.

Tylko amerykański przemysł wytwarza corocznie blisko 3 miliardy ton różnych substancji chemicznych. To dziewięć tysięcy różnorakich związków. Co roku miliardy ton przemysłowych chemikaliów wprowadzane są do środowiska, a więc do wody, powietrza i gleby.

To nie tylko symbol haloween, ale przede wszystkim bardzo smaczny i odżywczy owoc, którego rodzina obejmuje aż 760 gatunków.

GMO to pierwsze litery słów „genetycznie modyfikowane organizmy”.

O co chodzi? Nie, nie o małą wyprawę... pamiętacie kiedy mama dawała Wam "wyprawkę" na wycieczkę? Ot właśnie... taki pakunek pomożemy Wam przygotować na rowerową podróż! Na niej niezbędne jest odpowiednie jedzenie i przedmioty z nim związane. Przyjrzyj się naszym propozycjom, mamy nadzieję że pomogą Ci przetrwać nawet najcięższe wyprawy!


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920