Tlen - życiodajny gaz, niezbędny do funkcjonowania dla wszystkiego, co ożywione. Czy to możliwe, aby równocześnie był przyczyną powstania bardo silnej toksyny w naszym organizmie? Niestety tak, a to w wyniku tak zwanego „paradoksu tlenowego”. Wiąże się to z tym, iż ten sam tlen, który jest niezbędny do życia w momencie, gdy wniknie do organizmu wytwarza w nim produkty swoich przemian. Jednym z takich produktów są wolne rodniki, których nadmiar stanowi poważne zagrożenie dla naszego zdrowia.

Podczas intensywnego wysiłku fizycznego tracimy od 1 do 2 l potu na godzinę, a w ekstremalnych przypadkach nawet i więcej. Zatem nikogo nie powinno zdziwić, iż uzupełnianie tych strat w czasie wysiłku fizycznego ma wpływ na wydolność fizyczną. Równie ważne i o wiele bardziej problematyczne wydaje się być zagadnienie dotyczące, jakimi płynami najlepiej uzupełniać ten deficyt.

W tym artykule piszemy jak gotować makaron, aby miał najwięcej wartości odżywczych.

Smukłe, zgrabne, pokryte delikatną skórą, sprężyste, twarde w dotyku i do tego z niebywale figlarnym rowkiem. Wiosna przyszła, krew popłynęła w żyłach żwawiej, oczy widzą tylko to, co zobaczyć chcą, a wyobraźnia załatwia resztę. I tylko to Was tłumaczy! To nie damskie pośladki tu opisałem, tylko nowe siodło. Męskie!

60-70% energii, a nawet więcej, rowerzysta powinien pozyskiwać z węglowodanów. W diecie przeważającym jej źródłem powinny być węglowodany złożone. Wraz z cukrami prostymi powinny wzajemnie uzupełniać dietę.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • Czy CCC Team zaspokoi oczekiwania polskiego kibica?
  • Mistrzostwa Europy adventure racing w Polsce
  • Żywienie w kolarstwie górskim
  • Zaburzenie wzorca oddechowego i jego możliwe konsekwencje